Eredetileg sofőrös limuzinnak készült az Aston Martin tulajdonosa számára, és éppen rosszkor került gyártásba a Lagonda limuzin, ezért összesen csak nyolc példány készült belőle – ezt egy hétliteres motor hajtja.
A Lagonda márkanév már legalább egy évtizede szunnyadt, amikor az Aston Martin a hetvenes években felélesztette az új négyajtós modelljéhez. A projekt állítólag David Brown, az Aston Martin akkori tulajdonosa kívánságára készült, hogy legyen egy saját gyártású sofőrös autója, amivel reggelente dolgozni vihetik.
A prototípust valóban David Brown használta 1969-ben, de a Lagonda csak akkor került gyártásba, amikor már távozott a cég éléről. 1974-ben, a londoni autószalonon mutatták be a végleges változatot, amelynek
tengelytávja 30 centiméterrel hosszabb volt, mint a márka akkori sportautójáé, a kétajtós Aston Martin V8-asé.
A Lagonda nemcsak nagyobb, de negyedével drágább is volt a kétajtós Aston Martinnál,
ami azt jelenti, hogy méregdrágának számított akkoriban. Sajnos éppen rosszkor került piacra, az olajválság miatt alaposan visszaesett a luxusautók eladása, ezért 1976-ig összesen hét darab készült, majd egy nyolcadikat később fejeztek be.
A képeken látható Lagonda a hatodik, amit az Aston Martin épített, és új korában, 1975-ben az Earl’s Court autószalonon állították ki.
A későbbiekben az eredeti 5,3 literes motorját egy 7 literes V8-asra cserélték,
amivel a teljesítménye 320-ról 480 lóerőre nőtt, a maximum nyomatéka 475-ről 745 Nm-re növekedett, a végsebessége 270 km/óra feletti.
2006-ban teljesen felújították az autót, amelynek utolsó szervizét 2012-ben végezték, egy évtizede kiállítási darab, ezért az újabb használata előtt még némi munkát igényel. Mint akkor, ezúttal is a Bonhams keres neki új tulajdonost áprilisban a goodwoodi aukcióján, ahol 3-400 ezer fontot, azaz 130-170 millió forintnak megfelelő összeget várnak érte.
Ez is érdekelhet: