Eredetileg sofőrös limuzinnak készült az Aston Martin tulajdonosa számára, és éppen rosszkor került gyártásba a Lagonda limuzin, ezért összesen csak nyolc példány készült belőle – ezt egy hétliteres motor hajtja.

A Lagonda márkanév már legalább egy évtizede szunnyadt, amikor az Aston Martin a hetvenes években felélesztette az új négyajtós modelljéhez. A projekt állítólag David Brown, az Aston Martin akkori tulajdonosa kívánságára készült, hogy legyen egy saját gyártású sofőrös autója, amivel reggelente dolgozni vihetik.

A prototípust valóban David Brown használta 1969-ben, de a Lagonda csak akkor került gyártásba, amikor már távozott a cég éléről. 1974-ben, a londoni autószalonon mutatták be a végleges változatot, amelynek

tengelytávja 30 centiméterrel hosszabb volt, mint a márka akkori sportautójáé, a kétajtós Aston Martin V8-asé.
A Lagonda nemcsak nagyobb, de negyedével drágább is volt a kétajtós Aston Martinnál,

ami azt jelenti, hogy méregdrágának számított akkoriban. Sajnos éppen rosszkor került piacra, az olajválság miatt alaposan visszaesett a luxusautók eladása, ezért 1976-ig összesen hét darab készült, majd egy nyolcadikat később fejeztek be.

A képeken látható Lagonda a hatodik, amit az Aston Martin épített, és új korában, 1975-ben az Earl’s Court autószalonon állították ki.

A későbbiekben az eredeti 5,3 literes motorját egy 7 literes V8-asra cserélték,

amivel a teljesítménye 320-ról 480 lóerőre nőtt, a maximum nyomatéka 475-ről 745 Nm-re növekedett, a végsebessége 270 km/óra feletti.

2006-ban teljesen felújították az autót, amelynek utolsó szervizét 2012-ben végezték, egy évtizede kiállítási darab, ezért az újabb használata előtt még némi munkát igényel. Mint akkor, ezúttal is a Bonhams keres neki új tulajdonost áprilisban a goodwoodi aukcióján, ahol 3-400 ezer fontot, azaz 130-170 millió forintnak megfelelő összeget várnak érte.

Ez is érdekelhet:

Új kategóriában tér vissza az Aston Martin Lagonda

Az elektromos autók csúcsát jelentené.

Európa is kap az Aston Martin limuzinjából

A Lagonda Tarafot eddig csak a Közel-Keleten árusították, de most bejelentették, Dél-Afrikának és Európának is jut belőle.

Nem is olyan sokára önvezető lehet még az Aston Martin Lagonda is

Kormánykerék még lesz benne, vezethetjük, ha akarjuk.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Guruló korlenyomat ez az öreg Peugeot lakóautó

Szeretnél luxusban és csendben messzire menni? – Nissan Ariya-teszt

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés