A Lagonda nevéről talán örökre a hetvenes-nyolcvanas évek ék alakú Aston Martin limuzinja jut eszedbe, és azóta próbálnak ahhoz hasonlóan emlékezetes tartalmat tenni a márkanév mögé. A legújabb kísérletet Genfben mutatják be.
1976-ban jelent meg a különc formájú Aston Martin Lagonda, ami minden furcsasága ellenére imádnivaló, az 5,3 literes V8-assal szerelt limuzin mára igazi ritkaságnak számít.
A brit gyártó egy ideig pihentette a típusnevet, majd ismét egy luxusautóra használta fel, ám az eleinte csak közel-keleti vevőknek szánt Lagonda Taraf nem lett nagyobb siker az elődjénél.
A legutóbbi tervek szerint a Lagonda önálló márkanév lesz.
Míg az Aston Martin a klasszikus sportautókat kereső vevőknek készül, addig a Lagonda kizárólag tisztán elektromos hajtású luxusautókat és SUV-kat gyárt majd. Az első elképzelés, a Vision Concept értelemszerűen még jövőbemutató volt, de most valami jóval kézzelfoghatóbbal készülnek.
Genfben mutatják be az autót, egy sportos SUV-t, aminek egyszerűen csak All-Terrain Concept lesz a neve. Még csak egy sejtelmes képet látni róla, de az már ebből is kiderül, hogy mit szánnak a Lagonda márka stílusjegyeinek. Mivel az elektromos hajtás nem igényel annyi helyet, mint a belsőégésű, elég látványos arányokkal rendelkező karosszériát ígérnek.
Olvasd el a Lagonda történetét is:
Különleges ékkel férkőzött be az Aston Martin a legrosszabb autók közé - Roadster
Az NSU Ro 80 forradalmi volt, és rossz, ezért csődbe vitte a gyártóját. Az Aston Martin Lagonda forradalmi volt, és rossz, mégis megmentette a márkát. Ha nem így lett volna, akkor is megérné foglalkozni vele, a valaha volt egyik legbátrabb formájú luxuslimuzinnal.