A Lagonda nevéről talán örökre a hetvenes-nyolcvanas évek ék alakú Aston Martin limuzinja jut eszedbe, és azóta próbálnak ahhoz hasonlóan emlékezetes tartalmat tenni a márkanév mögé. A legújabb kísérletet Genfben mutatják be.

1976-ban jelent meg a különc formájú Aston Martin Lagonda, ami minden furcsasága ellenére imádnivaló, az 5,3 literes V8-assal szerelt limuzin mára igazi ritkaságnak számít.

A brit gyártó egy ideig pihentette a típusnevet, majd ismét egy luxusautóra használta fel, ám az eleinte csak közel-keleti vevőknek szánt Lagonda Taraf nem lett nagyobb siker az elődjénél.

A legutóbbi tervek szerint a Lagonda önálló márkanév lesz.

Míg az Aston Martin a klasszikus sportautókat kereső vevőknek készül, addig a Lagonda kizárólag tisztán elektromos hajtású luxusautókat és SUV-kat gyárt majd. Az első elképzelés, a Vision Concept értelemszerűen még jövőbemutató volt, de most valami jóval kézzelfoghatóbbal készülnek.

Nem is olyan sokára önvezető lehet még az Aston Martin Lagonda is

Kormánykerék még lesz benne, vezethetjük, ha akarjuk.

Genfben mutatják be az autót, egy sportos SUV-t, aminek egyszerűen csak All-Terrain Concept lesz a neve. Még csak egy sejtelmes képet látni róla, de az már ebből is kiderül, hogy mit szánnak a Lagonda márka stílusjegyeinek. Mivel az elektromos hajtás nem igényel annyi helyet, mint a belsőégésű, elég látványos arányokkal rendelkező karosszériát ígérnek.

Olvasd el a Lagonda történetét is:

Különleges ékkel férkőzött be az Aston Martin a legrosszabb autók közé - Roadster

Az NSU Ro 80 forradalmi volt, és rossz, ezért csődbe vitte a gyártóját. Az Aston Martin Lagonda forradalmi volt, és rossz, mégis megmentette a márkát. Ha nem így lett volna, akkor is megérné foglalkozni vele, a valaha volt egyik legbátrabb formájú luxuslimuzinnal.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés