Alexander Albon rosszul ítélte meg a helyzetet.
Ha már a Hungaroringre látogat a Forma–1 mezőnye, emlékeztessük magunkat, mennyire veszélyes is tud lenni ez a sportág: a 2019-es Magyar Nagydíj második szabadedzésén az akkor még Toro Rosso néven futó AlphaTauri thaiföldi pilótája, Alexander Albon dobta el az autóját, amikor mért körének végén szélesre vette a célegyenesre fordító kanyart, és jobb kerekeivel ráhajtott a vizes fűre. Az autó irányíthatatlanná vált, és a gumifalban kötött ki.
„Azt hiszem, 20 G-s erőhatást mértek a szenzorok” – mondta Albon, aki szerencsére egy karcolás nélkül megúszta az esetet. A 23 éves thaiföldi pilóta egyébként maga is elismerte, hogy „ez egy buta hiba volt”.
G-erőt, azaz a nehézségi gyorsulást a gyorsulás nem hivatalos, de nagyon szemléletes egységének is használják. Ha azt olvassuk, hogy egy pilótát 3G gyorsulás ért (= 3 x 9,81 = 29,43 m/s²) , akkor tudjuk, hogy minden testrészének súlya az eredetinek háromszorosára nőtt. (Wikipedia)
A nasty impact for Alex Albon ?
He lost control on Turn 14 at the beginning of FP2, in tricky conditions at the Hungaroring#F1 #HungarianGP ?? pic.twitter.com/i8Utvrq89t
— Formula 1 (@F1) August 2, 2019
(Fotó: Getty Images)