Alexander Albon rosszul ítélte meg a helyzetet.

Ha már a Hungaroringre látogat a Forma–1 mezőnye, emlékeztessük magunkat, mennyire veszélyes is tud lenni ez a sportág: a 2019-es Magyar Nagydíj második szabadedzésén az akkor még Toro Rosso néven futó AlphaTauri thaiföldi pilótája, Alexander Albon dobta el az autóját, amikor mért körének végén szélesre vette a célegyenesre fordító kanyart, és jobb kerekeivel ráhajtott a vizes fűre. Az autó irányíthatatlanná vált, és a gumifalban kötött ki.

„Azt hiszem, 20 G-s erőhatást mértek a szenzorok” – mondta Albon, aki szerencsére egy karcolás nélkül megúszta az esetet. A 23 éves thaiföldi pilóta egyébként maga is elismerte, hogy ez egy buta hiba volt”.

G-erőt, azaz a nehézségi gyorsulást a gyorsulás nem hivatalos, de nagyon szemléletes egységének is használják. Ha azt olvassuk, hogy egy pilótát 3G gyorsulás ért (= 3 x 9,81 = 29,43 m/s²) , akkor tudjuk, hogy minden testrészének súlya az eredetinek háromszorosára nőtt. (Wikipedia)


(Fotó: Getty Images)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

Egytucatnyi ember kényelmesen megfér egy teherautó holtterében

További cikkeink a témában