Szédítően célszerű a Porsche 911 GT3 RS, melynek minden millimétere azért olyan, hogy a versenypályán pokoli gyors legyen. Nem volt egyszerű dolga a Manthey-Racing mérnökeinek, de kihozták a hegyes sportautóból a maximumot.
Ezen az autón tényleg csak azért van rendszám, hogy ne kelljen trélerrel a versenypályára vinni. A 911 GT3 RS hagyományosan a Porsche szívómotoros csúcsa, amit csak a pojácák nyúznak a városban, az igazi arcát akkor mutatja meg, amikor a köridőket kell faragni. Ezért a Manthey-Racing is minden aerodinamikai elemet úgy finomítottak, hogy a versenypályán üssön nagyot igazán.
Kiszélesített karosszériáján látványos terelők vezetik az autó körüli levegőt, a hattyúnyakon függő hátsó szárnya pedig állítható. A 9000-ig forgó, 4,0 literes, szívó hathengeres bokszermotor 525 lóerős és 465 Nm nyomatéka van, hozzá hétfokozatú duplakuplungos automata váltó csatlakozik. Ezzel a 911 GT3 RS 3,2 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 296 km/óra a végsebessége.
Nagyobb aerodinamikai hatékonysággal, versenypályára hangolt felfüggesztéssel és bitang fékekkel lett élesebb a Manthey-Racing 911 GT3 RS.
Első lökhárítója alól splitter nyúlik ki, oldalt kis légterelők vannak, a hátsó felniken pedig ott a Manthey jellegzetes aerodisk-je. Ez még szinte szokványos, az autó hátulján gurult el igazán a gyógyszer, ahol a hátsó ablakot egy 25 százalékkal könnyebb szénszálas panel váltja fel, amelyre szénszálas cápauszony került. Erre a tetőn lévő légterelők vezetik rá a levegőt. Nagyobb lett a DRS-es hátsó szárny is, hogy több tapadás legyen a hátsó tengelyen, ezekkel a módosításokkal kanyarban is gyorsabb a Manthey-Racing 911 GT3 RS. Sokat elmond róla, hogy 285 km/órás sebességnél 1 tonna leszorítóerőt termel.
Ez is érdekelhet: