Nem ez a legerősebb és a leggyorsabb Porsche, de a kézi váltós 911 Carrera T-t a klasszikus sportautó vezetési élménye teszi naggyá.
Tagadhatatlanul a Porsche 911-es minden idők legjobb és legsikeresebb sportautója, hiszen a versenypályától a hétköznapokig tartó széles skálán már évtizedek óta a nyomába sem ér senki. Ennek természetes velejárója, hogy a 911-esnek mindig tökéletesen igazodnia kellett a korszakhoz, így erősebb, gyorsabb, biztonságosabb lett. Ezzel együtt megjelent az automata váltó, a turbómotor, a tágasabb utastér, szóval felszedett rendesen. A 911 Carrera T viszont megmutatja, hogy milyen a purista sportautó.
1968-ban homologizálták és onnantól öt éven át gyártották az első 911 T-t, kezdetben egy 110 lóerős, léghűtéses hathengeres bokszermotorral, mert ennyi is bőven elég volt a kicsivel 1 tonna feletti sportautóhoz. Ezzel szemben az új Porsche 911 Carrera T már legkönnyebb formájában is 1478 kilogramm, de ezzel még mindig 40 kilogrammal könnyebb, mint a sima 911 Carrera.
Hátsó tengelye mögé tolt 3,0 literes, hathengeres, turbós bokszermotorja 394 lóerős és 450 Nm nyomatéka van, a maximális fordulatszáma pedig 7500. Ehhez kizárólag hatfokozatú manuális váltó kapcsolódik és hátsókerék-hajtás, mert a 911 Carrera T arra van, hogy vezetni legyen baromi jó. Annyira büszke a kézi váltóra, hogy a hátsó ablakon egy kis váltási sémát mutató matrica hirdeti.
4,5 másodperc alatt gyorsul 100-ra a Porsche 911 Carrera T kupé változata, de ehhez a vezetőnek is hozzá kell tennie.
Ebben az autóban nem a számok jelentik az igazi lényeget vagy a 295 km/órás végsebesség, hanem a vezetési élmény, ami kézi váltóval és hátsókerék-hajtással sokkal intenzívebb ebben az autóban, mint a pokolian erős 911 Turbo S-ben. A 911 Carrera T nem influenszereknek, pojácáknak, gyűjtögetőknek szól, hanem azoknak, akik szeretnek a hosszabb úton hazamenni.
Visszaváltásoknál automatikus gázfröccsel hidalja át a fordulatszám különbséget a rendszer, 10 milliméterrel ültetett adaptív futómű van alatta, kifejezetten a modellhez hangolt összkerék-kormányzás, és elöl hatdugattyús féknyergek szorongatják a 350 milliméteres tárcsákat.
Most először a 911 Carrera T lehet akár nyitható vászontetős kabrió is.
Elektromosan mozgatható tetővel és a plusz merevítésekkel 102 kilogrammal nehezebb a 911 Carrera T Cabriolet a kupénál és két tizedmásodperccel később ugrik százas tempóra (4,7 másodperc), cserébe jobban hallani a sportkipufogó hangját és fantasztikus hangulata van a nyári délutánokon megejtett autózásoknak.
Végtelenül lehangoló, hogy a modellfrissítéssel eltűnt a 911-ből az elfordítható indító kapcsoló és az analóg fordulatszámmérő, de a Carrera T diófa váltógombja és kockás szövetkárpitja stílusos kárpótlás.
Ez is érdekelhet: