A pályanapokra szánt 911 GT3-ból megérkezett a még élesebb RS változat, és az újdonság a versenyautók által ihletett aerodinamikájával a legextrémebb 911-esnek számít, ami még közútra mehet.

A 911-es jelenlegi generációjából 2019-ben jelent meg a pályanapokra szánt GT3-as változat, ami az 510 lóerős teljesítményével ugyan nem a legerősebb modell a Porsche sportautójából, azt a szerepet a 650 lóerős Turbo S kapja, de a négyliteres, hathengeres szívómotorjával biztosan a leggyorsabb a pályán. Ezt a címet mostantól az új 911 GT3 RS viselheti.

Az automatával gyorsabb

A versenyautó-változat által ihletett motorja ezúttal sem lett sokkal erősebb, a teljesítményét 510-ről 525 lóerőre növelték, ami öt lóerővel több az előző generációs GT3 RS-nél is. A cél a lehető leggyorsabb modell megalkotása volt, ezért a GT3-mal szemben az RS csakis a hétfokozatú duplakuplungos váltóval kapható, manuálissal nem.

A fokozatokat rövidebbre vették, ezért az új 911 GT3 RS jobban gyorsul, már 3,2 másodperc alatt eléri a százas tempót, és ez az oka annak is, hogy a végsebessége valamivel kisebb a GT3-énél, 318 helyett 296 km/óra. A megállást nem bízták a véletlenre, a központi kerékcsavaros 20 colos kerekek mögé elöl 408 milliméteres tárcsák és hatdugattyús nyergek kerültek.

Aerodinamika DRS-sel

A 911 GT3 RS legérdekesebb része az egészen extrém aerodinamikája. A három külön elhelyezett hűtő helyett a Le Mans-i 911 RSR versenyautóból származó egyetlen nagyot kapott az autó oda, ahol más Porschében a csomagtartót találjuk az orrában. Szintén feltűnő a kerekek elé és mögé épített légterelő lap, ami a megfelelő helyre vezeti a légáramot.

A legfeltűnőbb a hatalmas hátsó szárny, ami a közúti Porschék közül most először magasabb az autó tetejénél is.

A szárny 200 km/órás tempónál 409 kilogramm leszorítóerőt termel, kétszer annyit, mint az elődje, és háromszor annyit, mint az új 911 GT3, míg a végsebesség közelében, 285 km/óránál elképesztő 860 kilogrammra növekszik ez az érték.

A versenyautókból származó újdonság a DRS funkció. A kétrészes szárny a kormánykeréken lévő kapcsolóval állítható vízszintesbe, amikor kisebb légellenállásra van szükség, de függőlegesbe állítva légfékként is képes működni a méretes légterelő. Az állítható futóművet és a hátsókerék-kormányzást is az RS változathoz hangolták.

Versenyautós felszereltség

A különféle paramétereket a kormánykeréken lévő négy forgókapcsolóval lehet akár menet közben is állítani, akárcsak a versenyautókban. Az új 911 GT3 RS pedig már ránézésre is versenyautónak néz ki, a szénszálas anyagból készült ajtókkal, sárvédőkkel és tetővel, valamint az infotainment elhagyásával könnyebb is lett, csak 1450 kilogrammot nyom.

A Porsche két lehetőséget kínál, amivel még többet lehet kihozni a 911 GT3 RS-ből.

Az egyik a Clubsport csomag, ami bukókeretet, tűzoltó készüléket és hatpontos biztonsági övet tartalmaz, a másik pedig a Weissach csomag, amihez még több szénszálas anyagból készült elem jár. Az opciós magnézium kerekekkel pedig még nyolc kilogrammot lehet lefaragni a tömegből.

Ez is érdekelhet:

Ördögi lett a Porsche legújabb versenyautója, a 911 GT3 R

Downsizing helyett tovább növelték a hengerűrtartalmát.

Feltűnés nélküli pályagép az új Porsche 911 GT3 Touring

Ha nem akarsz autóversenyzőnek kinézni, de kell a hathengeres szívómotor.

Van még kézi váltós, 510 lóerős, szívómotoros utcai Porsche is a Taycan mellett

A Porsche már megérkezett az elektromos jövőbe, de azért még boldogan cipeli magával a benzinszagú múltat is.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

Amikor a világ legnagyobb autóversenyzői a Népligetben nyomták

További cikkeink a témában