Már a 911 alapváltozatai is turbósak, nem csak az, aminek Turbo felirat van a hátán. Az egyik utolsó turbó nélküli kivitel a GT3 RS, amiből most jött meg a legújabb kiadás, és könnyen lehet, hogy ez lesz az utolsó szívómotoros Porsche.

Hamarosan teljesen új generációs 911-et mutat be a Porsche, és amíg elkészül vele, addig az előző széria ráncfelvarrott kiadásából hozza ki az újabb változatokat. A sorban most a GT3 után a GT3 RS következett, ami az eddigiekhez hasonlóan turbó nélküli motort kapott, a 4 literes, hathengeres boxer pedig egy kicsivel még izmosabb lett.

Míg a GT3-ban 500 lóerős, addig a GT3 RS-ben 520 lóerőre képes a motor, aminek a fordulatszámmérőjén 9000-nél kezdődik a piros mező. Mondhatnánk, hogy ez a puristák Porschéje, de amíg a GT3-hoz ismét elérhetővé tették a kézi váltót, addig a GT3 RS csak a duplakuplungos PDK váltóval készül. Nem mintha ez olyan nagy baj lenne.

A GT3 RS ugyanis továbbra is a leggyorsabb Porschék közé tartozik, most már 3,2 másodperc alatt éri el a százat, és 312 km/óra a végsebessége.

Szinte versenyautó a GT3 RS, ennek megfelelően szénszálas karosszériaelemek, plexi oldalablakok és magnézium tető csökkenti a tömegét, a kagylóülések a 918-ból származnak, és a belső kilincsek helyére hagyományosan textilfülek kerültek. Még izgalmasabb a Clubsport csomag, amihez bukócső, tűzoltó készülék, hatpontos biztonsági öv és áramtalanító is jár.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Így lehet négyedszer is világbajnok Verstappen a hétvégén

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés