A Porsche már megérkezett az elektromos jövőbe, de azért még boldogan cipeli magával a benzinszagú múltat is.

A 911 GT3 az autók között olyan különlegesség, amit igazán csak a legelvetemültebb autórajongók képesek értékelni. Most, hogy a Porsche bemutatta a rétegmárka rétegmodelljének rétegváltozatát, nem is igazán tudjuk, hogyan kellene elmesélnünk, mi is ez tulajdonképpen. Akit érdekel, úgyis tudja, akit nem érdekel, úgyse lelkesül fel attól, hogy a gyári tuningos sport-versenymodellből elkészült a, nahát, hetedik generációs verzió is.

Kezdjük a számokkal, azon legalább nincs vita: a négyliteres, hathengeres szívó boxermotorból 8400-as percenkénti főtengely-fordulatnál 510 lóerő, 6100-tól 470 Nm forgatónyomaték érkezik a hátsó kerekekre. A végsebesség 318 km/h (kézi váltóval 320), a 0-100-as gyorsulás 3,4, a 0-200-as 10,8 másodperc. A sebességváltó lehet hatfokozatú kézikapcsolású vagy hétfokozatú dupla kuplungos automata.

Az elektronikusan záró differenciálmű torque vectoring funkcióval is rendelkezik, tehát kanyarban az ívkülső hátsó kerékre adott extra nyomatékkal stabilizálja a kocsit, gyorsítja az autót az íven. A futómű (elöl kettős keresztlengőkaros, hátul többlengőkaros) két centis ültetést kap az alap 911-hez képest, a lengéscsillapító keménysége elektronikusan szabályozható. A kormányzás változó áttételű és a hátsó kerekek is kormányzottak. A féktárcsa átmérője elöl 408, hátul 380 mm átmérőjű (valahol a normál és a családi pizza mérete között), elöl 6-6, hátul 4-4 fékdugattyú szorítja a betéteket a szürkeöntvény tárcsákhoz. A 911 GT3 tömege kézi váltóval mindössze 1418 kiló de még PDK váltóval is másfél tonna alatt marad, így tömeg-teljesítmény aránya 2,8 kg lóerőnként!

Az alaktényező nem a fogyasztásra optimalizálásról szól: 0,34. Hiába, az elöl 255 mm széles, 20 collos, hátul 315-ös, 21 collos kerekek, a diffúzor és a hátsó szárny nem a finom, csendes, takarékos suhanást, sokkal inkább a háromszáz feletti tempónál is megfelelő stabilitást és a villámgyors kanyarvételek képességét szolgálja.

A 911 GT3 továbbra is a Porsche mestermunkája, amellyel a német sportautógyártó azt demonstrálja, hogy egy pályán is fantasztikus köröket futó versenyautót úgy is meg tud csinálni, hogy aztán ugyanezzel a kocsival, mint egy csendes, kényelmes, kulturált utcai sportmodellel akár haza is lehet gurulni a közúti forgalomban. Vagy fordítva. A teljesítmény és a megbízhatóság, a versenypályákon való száguldás és a civil autózás hibátlan ötvözése mindig is a Porsche utánozhatatlan bravúrja volt, a GT3 pedig ennek a bravúrnak is a bekötött szemmel, lángoló karikákon át végrehajtott extrém változata.

Az új Porsche 911 GT3 megfutotta a kötelező tesztkört a Nürburgring Nordschleifén is, ahol Lars Kern gyári tesztpilóta az elődmodellnél 7 másodperccel jobb időt autózott: 6 perc 59,927 másodpercet a 20,8 kilométeres teljes távon.

A kocsi induló ára a német piacon 152.416 euró, kb. 55 millió forint. Vegyék-vigyék, amíg még lehet szívómotoros, vagy egyáltalán: benzines sportautót kapni!

Ezek pedig a 911 Turbók, mind egy rakáson:

A Porsche egymásnak eresztette a 911 Turbo összes generációját

A gyorsulási verseny jól mutatja a típus fejlődését.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

A Xiaomival könnyebb az ünnepi készülődés

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
31% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
69% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.
Bonjour, Budapest! Francia pikniket tartottunk a Renault 4 E-Tech electric-ben
Hirdetés