A Touring csomag olyan nagy sikert aratott a 911 GT3 előző generációjánál, hogy a Porsche az új modellből is elkészítette ezt a szerényebb és elegánsabb változatot.
2017-ben, az előző generációs 911 GT3 modellfrissítésekor jelent meg a Touring csomag, amivel a hetvenes évekbeli 911 Carrera RS lényegre törő felszereltségét idézte fel a Porsche. A 911 GT3 a tökéletes pályagép, ami közúton is használható, de nem akarhat mindenki olyan Porschével járni, ami egy utcára szabadult versenyautónak néz ki.
Az új 911 GT3-ból is ezért készült el a Touring változat, ami szerényebb, ugyanakkor elegánsabb külsőt kapott.
Az orrán és a diffúzor körül több a színre fújt eleme, de ami a legfeltűnőbb, az a hatalmas hátsó szárny hiánya. Még az alatta lévő légterelő idom is hiányzik, helyette a 911 Carrera elektromosan kihajtható szárnyát kapta meg a Touring.
A márka rajongói persze a részletekről is felismerik, hogy a 911 GT3-ról van szó,
például az orrán lévő aerodinamikai elemekről és hátul a középen kivezetett dupla kipufogóvégéről. A kerekek ezüstszínűek, és az utastérben Alcantara helyett bőrt használnak, de a Touring minden olyan opcióval rendelhető, amivel a többi GT3 is.
A technika változatlanul került át a 911 GT3-ból, és ez azt jelenti, hogy a négyliteres, hathengeres, 510 lóerős bokszer szívómotor dolgozik a hátuljában, amivel már a nagyszárnyú változat is 3,4 másodperc alatt gyorsul százra és 320 km/óra a végsebessége.
A Porsche felár nélkül adja a PDK automatát a kézi váltó helyett, de ennél fontosabb, hogy egyáltalán van kézi váltó.
A különbséget a tömege jelentheti, a duplakuplungos változat 1435 kilogrammot, a kézi váltós 1418 kilót nyom. A súlycsökkentést nagyon komolyan veszik a Porschénél, ezért a csomagtérfedél szénszálas anyagból készült,
az ablakok vékonyabb üvegből vannak, a kovácsolt kerekek és a kipufogórendszer is könnyebb a szériánál.
A Touring csomag akkor lett különösen népszerű, amikor a hasonló stílusú, limitált szériás 911 R az utolsó példányig elfogyott, és az ára elkezdett meredeken emelkedni. A Porschétől már rendelhető az új 911 GT3 Touring, és pontosan ugyanannyiba, 182 ezer euróba kerül, mint a nagyszárnyas társa.
Csak óvatosan: a konfigurátorában nagyon sok időt el lehet tölteni.