A Porsche bemutatta a legújabb versenyautóját, amelyet a 911 GT3 jelenlegi generációjából épített, és amely minden téren jobb lett az elődjénél. Downsizing helyett tovább növelték a hengerűrtartalmát.
2019-ben indult a fejlesztése, és jövőre állhat rajthoz a Porsche legújabb versenyautója, amelynek a 911-es jelenlegi generációja adta az alapját. A 911 GT3 R elődje szinte mindent megnyert, amit meg lehetett, a hosszú távú futamok közül a Nürburgring, Spa, Daytona és Sebring győzelmét is behúzta, és az új modellel még egy legendás pályát kívánnak meghódítani.
A Porsche úgy fejlesztette ki az autót, hogy a versenyzők még szélesebb körének legyen megfelelő,
akár gentleman driver, akár profi pilóta ül a volánja mögé. A 911 GT3 R ennek érdekében mindenekelőtt kiegyensúlyozottabb lett, például a hátsó kerekeket hátrébb tolták, amivel a tengelytávját 2,46-ról 2,51 méterre növelték.
A hathengeres szívó bokszermotorjának hengerűrtartalmát 4-ről 4,2 literre növelték,
a maximum teljesítménye 565 lóerő, a nyomatékát hatfokozatú sebességváltó továbbítja a hátsó kerekekhez. A motort 5,5 fokkal megdöntötték, hogy több hely maradjon alatta a diffúzornak, ennek érdekében a generátort és a klímakompresszort előbbre tették, ami a súlyelosztásnak is jót tett.
Az új 911 GT3 R elsőként a jövő év eleji 24 órás daytonai futamon áll rajthoz, majd a 2023-as szezon során az amerikai IMSA sorozat versenyein indulhatnak vele. De ez még nem minden, a World Endurance Championship szabályainak változásával ugyanis 2024-ben már a 24 órás Le Mans-i futamon is versenyezhet a Porsche legújabb pályagépe.
Ez is érdekelhet: