A Porsche visszatér a motorsport csúcsára, a vadonatúj 963-assal áll rajthoz a hosszútávú futamokon, olyan legendás pályákon, mint Daytona, Sebring és Le Mans.

A Porsche minden másnál többször nyerte meg a 24 órás Le Mans-i futamot, 19 győzelmével messze vezet olyan márkák előtt, mint az Audi, a Ferrari és a Ford. Az utóbbi években visszavonult a hosszútávú futamok csúcskategóriájából, de a 919 Hybrid után jövőre ismét képviseli magát a neves versenyek élmezőnyében.

A legújabb versenyautójuk, a Porsche 963 igazán legendás típusok örökébe lép majd,

mint a 917, a 935 vagy a 962. Már az új LMDh kategória szabályai szerint épült, ami valamennyire meghatározza a formáját, de a Porschének azért sikerült a márkára jellemző stíluselemekkel felöltöztetnie, mint a jellegzetes fényszórók és a hátsó lámpák fénycsíkja.

A szabályok szerint a versenyautó teljesítménye 680 lóerő, a Porsche pedig végül nem a 919 Hybrid négyhengeres motorjából indult ki, és nem is az utcai modellek 4 literes V8-asát építette át, hanem

az ikonikus 918 Spyderben dolgozó 4,6 literes V8-ast használta fel az erőforrás építéséhez,

nagy előny volt, hogy azt már eleve hibridnek tervezték.

A Porsche alaposságát jellemzi, hogy mostanra már közel 8000 kilométert tesztelte az új versenyautót,

amit a goodwoodi fesztiválon lepleztek le. Az első éles bevetése a jövő év eleji 24 órás daytonai futamon lesz, majd az amerikai IMSA és az európai WEC bajnokságokban indulnak vele, közte a 24 órás Le Mans-i futammal is.

Ez is érdekelhet:

És ezt olvastad már?
A Formula E-ben összejött, amire az F1-ben esélye sem volt: világbajnok lett Stoffel Vandoorne