A hetvenes évek elején tarolt Le Mans-ban a fantasztikus Porsche 917, és most ennek az autónak a megszólalásig pontos hasonmása került eladósorba.

1970-ben és ’71-ben aratta első abszolút győzelmeit a Porsche a Le Mans-i 24 óráson azzal a 917-essel, amelynek 12 hengeres, 630 lóerős motorja 2,3 másodperc alatt gyorsította százra, 5,3 alatt megvolt a kétszáz, a végsebessége pedig 390 km/óra volt, ami szinte elképzelhetetlennek számított a hetvenes évek elején. És ilyen fantasztikusan néz ki:

A 917-es a Gulf Oil jellegzetes világoskék-narancssárga színeivel vált ismertté, és most éppen egy ilyen példány eladó. Nem egy eredeti versenyautóról van szó, hanem egy gondos replikáról, de annak tökéletes lett. Nem csak kiállítási darabnak épült, hanem versenyeztek is vele különböző veterános futamokon. Ahhoz képest, hogy replika, elég jól sikerült:

A felépítés az eredeti 917-esét követi, a csővázas szerkezetre került az üvegszálas anyagból készült karosszéria, ám az eredeti motor helyett a 964-es széria 3,6 literes hathengeres bokszerjét szerelték bele, ami több mint 300 lóerőre képes. A festése a Gulf Oil jóváhagyásával készült, és az olajcég bérbe is veszi különböző eseményekre, ez a lehetőség pedig az új tulajdonos előtt is nyitva áll.

Még ma lehet licitálni rá az eBayen, jelenleg 98 ezer fontnál, azaz 35,7 millió forintnál tart a licit. Ennyi pénzért pedig hetvenes évekbeli Le Mans-i Porschét biztosan nem kapni: egy eredetiért legalább kétmillió dollárt kérnek, ami tizenötször annyi, mint amennyibe ez a replika kerül.

És nézd meg, milyen elképesztő vezetni egy 917-est:

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Több mint 500 lóerős családi szabadidő-autó a Kia EV9 GT

További cikkeink a témában
Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!
Hirdetés