Leleplezte a Le Mans-i szabályok szerint épült versenyautóját a BMW, és az M Hybrid V8 a nevéhez illően nyolchengeres motorral szerelt hibrid hajtásláncot kap. A múltidéző festésű géppel akár a 24 órás futamon is indulhatnának.
Az M4 CSL után újabb meglepetést mutatott be az M részleg alapításának ötvenedik évfordulójára a BMW. Az M Hybrid V8 egy olyan versenyautó-prototípus, amit a megújult Le Mans-i szabályok szerint alkottak meg, és aminek a végleges változatával rajthoz állnak majd az amerikai IMSA versenysorozatban 2023-tól.
A dizájnerek feladata volt, hogy az aerodinamikus karosszéria minél inkább hasonlítson a közúti BMW-kre,
és a széles vese alakú hűtőmaszkkal ez alighanem sikerült is. A prototípus tesztelésére szánt festés is a BMW M gazdag történelmét eleveníti fel olyan versenyautók stilizált képével, mint a 3.0 CSL, az M1, a 320i Turbo és az E36-os M3 GTS.
A technikáról még nem árult el részleteket a BMW, de a versenyautó neve, az M Hybrid V8 kétséget kizáróan sejteti, hogy elektromotorral támogatott nyolchengeres hajtja majd a gépet. Még azt sem tudni, hogy az IMSA mellett hol áll rajthoz az autó, de
örömmel látnánk a World Endurance Championship futamain, és persze Le Mans-ban is.
V12-es BMW Le Mans-ban
A kilencvenes évek végén vette célba a 24 órás Le Mans-i futamot a BMW, és miután 1998-ban kénytelenek voltak mind a két autójukat visszahívni a versenyről, 1999-re újabb gépet alkottak. A BMW két autójának egyike Yannick Dalmas, Pierluigi Martini és Joachim Winkelhock vezetésével pedig abban az évben meg is nyerte a Le Mans-i versenyt.
Ez is érdekelhet: