Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

A Top Gear magazin összeszedte a 10 legerősebb és leggyorsabb autót, amit 2016-ban mutattak be. Az év álomautói között olasz sportkocsikat, német limuzint, hibrideket és villanyautókat is találsz.

Mercedes-AMG E 63 S – 612 lóerő, 300 km/óra

612 lóerő egy E-osztályban? A Mercedes-AMG komoly riválist állított a BMW M5-nek. Az E 63 S négyliteres biturbó V8-asa mind a négy kereket hajtja, és elég, ha annyit mondunk, hogy drift mód is van benne. 250 km/órára korlátozott végsebességét opcióként 300 km/órára lehet növelni.

McLaren 688 HS – 688 lóerő, 334 km/óra

Mozgalmas év volt az idei a McLaren számára, elkészült a 10 ezredik sportautójuk, közte néhány olyan különlegesség, mint a 688 High Sport. 13 lóerővel erősebb, mint az eddigi csúcsmodell 675 LT, de 40 kilogrammal könnyebb is nála, és a 25 példánya már el is kelt előre.

Ferrari GTC4Lusso – 690 lóerő, 334 km/óra

Az FF volt az első összkerékhajtású Ferrari, és a kombiszerű túrakocsi utódja még ezen is túltesz. A GTC4Lusso megtartotta a 6,3 literes V12-es szívómotort, de 660-ról 690 lóerősre izmosodott, így 3,4 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, és a hátsókerék-kormányzással jobban is fordul.

Lamborghini Centenario Roadster – 770 lóerő, 350 km/óra

Ferruccio Lamborghini születésének századik évfordulójára készült el a Centenario, amiből a 20 kupé után 20 roadstert is legyártottak, persze mondanunk sem kell, hogy mind elkelt. 770 lóerős V12-esével ez minden idők legerősebb és leggyorsabb Lamborghinije.

Tesla Model S P100D – 773 lóerő, 250 km/óra

Még mindig volt tartalék a Tesla Model S-ben, ami 2016-ban a korábbi 90 helyett 100 kilowattórás akkumulátort kapott, így még gyorsabbá vált. A 773 lóerős csúcsmodell a Ludicrous módban 2,6 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, és lehet, hogy még ez sem a vége.

Pagani Huayra BC – 800 lóerő, 354 km/óra

A Pagani szuperautójának BC változata ugyanaz, mint ami a Porsche 911-nek a GT3 RS: még erősebb, még keményebb, még gyorsabb. A Huayra könnyített, izmosított és fejlettebb aerodinamikájú kivitele minden eddigi elképzelésedet felülírja.

LaFerrari Aperta – 963 lóerő, 349 km/óra

Amikor azt hitted, hogy a LaFerrari után nem jöhet jobb, akkor itt a maranellói szuperautó nyitott tetős változata. Az Aperta is hibrid, a 800 lóerős 6,2 literes V12-es mellett még 163 lóerős elektromotor dolgozik, így kevesebb, mint 3 másodperc alatt gyorsít százra.

Rimac Concept S – 1400 lóerő, 365 km/óra

Lehet, hogy a Tesla a leggyorsabb szériagyártású elektromos autó, de erre a címre mások is pályáznak. Például a horvát Mate Rimac, aki Concept One névre keresztelt 1088 lóerős sportautót tett le az asztalra, és már a következőn dolgozik, ami egy Bugattival is felvenné a versenyt.

Koenigsegg Regera – 1500 lóerő, 400 km/óra

A három elektromotorral és egy dupla turbós V8-assal szerelt svéd szuperautó érdekessége, hogy a motorjai sebességváltó nélkül, direkt áttétellel hajtanak, méghozzá elég hatásosan: a 80 példányban készülő Regera 10 másodperc alatt gyorsul fel 300-ra.

Bugatti Chiron – 1500 lóerő, 420 km/óra

A legek autója maradt a Veyron utódja, aminek 8 literes W16-os motorja kereken 1500 lóerőre és 1600 Nm leadására képes. A Chiron 2,5 másodperc alatt gyorsul százra, és mindent elmond, hogy a végsebességét 420 km/óránál korlátozták.

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.