Persze nem mind, csak ez az egy, amit a gyártó alakított át retrofuturisztikus villanyautóvá.

A mögöttes szándék a gyári egyedi projektautó elkészítése mögött valószínűleg az, hogy az új elektromos Hyundai, az Ioniq 5 kapjon egy kis történelmi hátteret  a marketingkampányhoz. Mert hogy maga a Pony, ez a korabeli japán kompakt autókat másolni próbáló, alanyi jogon teljesen felejthető modell még a ritka kupé kivitelében sem érdemelné meg semmilyen szinten, hogy legendaként kezeljük, az biztos. Még akkor sem, ha a koreaiak számára bizony nagyon komoly értéke van: a Pony volt a dél-koreai autóipar első világmodellje.

Az Italdesign-nál terveztetett formájú Pony lemezei alatt brit autóipari mérnökök tervei alapján készült technika lapult. A motor a Mitsubishitől származott, a kocsiban helyenként még a Ford Cortina konkrét alkatrészei is fellelhetőek voltak. A modell az 1974-es Torinói Autószalonon mutatkozott be. A gyártást a következő évben a négyajtós változattal kezdte a Hyundai, a kupé csak 1976-ban került a kínálatba.

Egy ilyen 45 éves kupét vett kezelésbe az átalakító csapat. A LED-pixeles fényszórókat és a hátsó lámpákat az Ioniq 5-ről illetve annak koncepciómodelljéről, a Hyundai 45-ről emelték át. Az ős-Pony korának jellegzetes távol-keleti autóipari motívuma, a messzire előre, a sárvédőkre szerelt külső tükör új funkciót kapott: visszapillantó kamerákat helyeztek el bennük.

A fő vonalaiban változatlanul hagyott külső után a retro-tanulmány utastere egészen megdöbbentő látvány. A vákuumcsöves kijelzős műszeregység fantasztikus, a klasszikus kormány a hangvezérlés gombjával nagyon érdekes kontrasztot alkot, az ajtóbelsők pedig úgy tökéletesek, ahogy vannak.

A kocsi csomagterében egy gyönyörű rozsdamentes acél dobozban egy "last mile-device", vagyis egy mikromobilitási eszköz, valószínűleg egy elektromos roller található.

 

A technikáról csak annyit tudni, hogy a kocsiban van motor, méghozzá elektromos - részletesebb információkat egyelőre nem kaptunk a Hyundaitól. Persze ez nem is érdekes: ez a kocsi valószínűleg nem megy a saját lábán soha sehová, csak kiállítási tárgyként értelmezhető. Az átalakított Pony a Hyundai "Reflections in Motion" nevű tárlatának részeként Busanban tekinthető meg élőben.

Ez az az autó, aminek egy picit valószínűleg tényleg a szögletes Pony volt az ihletője formailag:

Képek, számok a Hyundai Ioniq 5-ről és egy szundikáló nő a vezetőülésben

Az új elektromos Hyundai kívülről tök jól néz ki, belül pedig lehetetlenül tágas.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Hatalmas, hétszemélyes elektromos jövőkép – BYD Tang-teszt

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés