Az új elektromos Hyundai kívülről tök jól néz ki, belül pedig lehetetlenül tágas.
Utálom a pandémiás online autóbemutatókat. Itt vannak ezek az érdekes, látványos új autók, egy épp zajló technológiai forradalom új és még újabb trükkjeivel, de nem tudjuk őket megnézni, vezetni vagy legalább csapkodni kicsit az ajtajukat, ha csak egy csarnokba szervezett statikus bemutatóról is van szó. Nem tudunk beszélgetni egy jót a mérnökökkel, dizájnerekkel, nem tapogathatjuk meg a kormányt, a kapcsolókat, a kárpitokat, nem szagolhatunk bele az utastérbe, nem csíphetjük oda az ujjunkat a rejtett kilincsekkel. Igazán vége lehetne már ennek a szobafogságnak!
A Hyundai ma reggel leleplezett új elektromos autójáról, az Ioniq 5-ről sem tudunk egyelőre semmi mást mondani, mint hogy képeken jól néz ki.
Örömteli módon a szériagyártásra kész változat egész jól megőrizte az alapjául szolgáló koncepció tiszta, éles, egy kicsit retrós, egy kicsit futurisztikus formáját.
Pillanatnyilag ennyi bír lenni a saját véleményünk a kocsiról; innentől sajnos a valódi bemutatóig, az első élő találkozónkig az autóval csak azt tehetjük még, hogy eláruljuk róla az eddig titkolt számokat, adatokat. No meg azt a néhány (egészen pontosan összesen 18) képet, amit kaptunk a kocsiról.
Az Ioniq 5 egy ötajtós, kompakt méretei (4635x1890x1605 mm) ellenére helykínálatát tekintve inkább középkategóriás elektromos autó. A helybőség oka a háromméteres tengelytáv és a sík padló, amelyen nem csak a hátsó ülések tologathatók, de az első ülések közötti könyöklős-pohártartós tárolódoboz is úgy mozdítható rajta előre-hátra, ahogy azt a Megane Scenicekben is láthattuk már.
Az első traktusban a teret optikailag tovább növeli a tolakodó középkonzol nélküli, egyszerű kialakítású műszerfal a széles érintőképernyővel. A központi kijelző és a kormány mögötti virtuális műszeregység mellett a bemutató videóban még láthatunk két extra kijelzőt: az Ioniq 5 tükrök helyett kamerás visszapillantó rendszerrel is kapható lesz. (Hogy mikor, nem tudjuk, mindenesetre a képeken szereplő autóknak még hagyományos tükreik vannak.)
Az Ioniq 5 hajtásláncát a kedves vevő hasonlóképpen konfigurálhatja majd össze magának, mint a Teslákét. A kocsi 58 vagy 72,6 kWh-s akkumulátorral rendelhető, egy- vagy kétmotoros, hátsó- vagy összkerékhajtású kivitelben. A legdinamikusabb verzió a nagyobb akkus kétmotoros, amely 306 lóerős rendszerteljesítményével 5,2 másodperc alatt éri el a 100 km/h sebességet. A legkitartóbb hosszútávfutó pedig a nagy akkus egymotoros, amely csak 170 lóerős, de egy töltéssel (WLTP szabvány szerint) 470 km megtételére is képes. A végsebesség minden Ioniq 5-nél elektronikusan korlátozott, 185 km/h-nál.
Világújdonság, hogy az Ioniq 5 összes változata képes 400 és 800 voltos feszültségen is tölteni az akkumulátorát. Így a legerősebb, 350 kilowattos DC gyorstöltőkről akár öt percenként szívhat magába 100 kilométerre elegendő energiát az autó. A kocsi elektromos rendszere külső fogyasztók ellátására is alkamas, így a Hyundai új négykerekű konnektoráról akár a csomagtartóból előkapható elektromos bringákat, rollereket is fel lehet tölteni.
Az Ioniq 5 bemutatkozó videója a maga 11 perces teljes hosszában itt tekinthető meg:
Egyelőre ennyi - ha újabb hírek jönnek árakról, a hazai forgalmazás kezdetéről (ami valamikor az év második felében valószínű), na és persze ha végre a kezünk közé kaparinthatjuk az első háromdimenziós, cseppet sem virtuális tesztautót, újra jelentkezünk!