Egy ideje dolgozott már sportos kompaktján a Hyundai, amivel fejfájást okozhat a német konkurenseknek. Az akár 275 lóerős változatban is készülő i30 N nem ijed meg egy kis versenypályázástól, hiszen egyenesen a Nürburgringen fejlesztették.

N a neve a Hyundai sportos márkájának, és mielőtt azt hinnéd, hogy egyszerű lenyúlása a BMW M-jének, nem árt tudni, hogy a koreaiak tényleg a Nürburgringen nyitottak tesztközpontot, és többek között ezt jelképezi a logójuk. Meg egy kanyarkombinációt, amiből a Nürburgringen elég sok van. Ha azt mondják, hogy ott tökéletesítették a legizmosabb i30-at, akkor jónak ígérkezik.

Már külsőre is könnyen megkülönböztethető a többi i30-tól az N. A kerekei 18 vagy 19 colosak lehetnek, nagyobb az első légbeömlője, a hűtőmaszkra pedig N embléma került. A lökhárító peremére piros csíkot tettek, pirosak a féknyergek is, hátul pedig nagy spoiler, háromszög alakú féklámpa és kétoldalt kivezetett kipufogóvég jelzi, hogy ez a Hyundai élményautója.

A motorja elég izmos ahhoz, hogy felvegye a versenyt a Golf GTI-vel és a Focus ST-vel. A kétliteres, közvetlen befecskendezéses, turbós négyhengeres alapból is 250 lóerőt és 353 Nm-t tud, amivel 6,4 másodperc alatt gyorsul százra, de ott a Performance kivitel, ami már 275 lóerős, és 6,1 másodperc is elég neki a százas sprinthez. A végsebesség mindkettőnél 250 km/óra.

A vezetés klasszikus élményét keresőknek jó hír, hogy az i30 N hagyományos kuplungpedált és hatfokozatú kézi váltót kapott, váltáskor automatikus gázfröccs emeli a pulzusodat. A kormánykeréken lévő gombokkal többféle üzemmódot választhatsz, Sportban vagy N-ben feszesebb lesz a kormányzás és a lengéscsillapítás, és a hangja is izgalmasabbá válik.

A kanyargást elektronikus differenciálzár is segíti, és ez a Hyundai nemcsak egy-két gyors körre elég egy versenypályán. A gyáriak két csaknem széria prototípust neveztek az idei nürburgringi 24 órás versenyre, ahol összesen 244 kört, több mint 6000 kilométert tettek meg a legkeményebb körülmények között, úgyhogy akárhogy nyúzod, az i30 N jól bírja majd.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Ilyen lesz a Kawasaki első hidrogénhajtású motorkerékpárja

340 lóerős családi villanybusz a Volkswagen ID. Buzz GTX

További cikkeink a témában