Soha nem végzett még ennél extrémebb töréstesztet a Volvo, és talán ennyire fontosat sem. A balesetek során az autóba ragadt emberek kiszabadításával foglalkozó csapatok munkáját segítik a magasból leejtett új autókkal.
A Volvótól megszokhattuk, hogy szokatlan körülmények között teszteli az új autói biztonságát, olyan vizsgálatokat végez, amiket más gyártók nem. A legutóbb például az átlagos törésteszteknél jóval szigorúbb, extrém próbát találtak ki: több új Volvót is 30 méteres magasságból ejtettek le, méghozzá egymás után többször.
Láttunk már daruról leejtett autókat a Top Gearben, és láttuk a feltűnést kereső oroszt is, aki helikopterről dobatta le a Mercedes G-osztályát.
De a Volvónál nem viccből dobálják az autókat, hanem azért, hogy a szélsőséges ütközések során fellépő erőhatásokat is szimulálják. Így sikerül elérni olyan mértékű roncsolódást, ami csak a legsúlyosabb balesetekben fordul elő, nagy sebességű becsapódásnál, vagy személyautó és teherautó ütközésénél.
Nézd meg videón is, nagyon látványos:
Súlyos balesetnél a lehető legfontosabb, hogy a mentőcsapatok minél gyorsabban kiszabadítsák az autóban rekedt utasokat, ekkor kerülnek elő a hidraulikus mentőeszközök is. A szakemberek szerint a baleset után egy órán belül kórházba kell juttatni a sérülteket. Az ütközések és
a kiszabadítás során szerzett tapasztalatokat a Volvo egy jelentésben összesíti, és ingyenesen megosztja a mentőszakemberekkel.
Összesen tíz új autót ejtettek le, előtte a Volvo mérnökei pontosan kiszámolták, hogy az autókat milyen erőhatásnak kell kitenni ahhoz, hogy a kívánt mértékű sérülést érjék el. A mentés során a csapatok a legtöbbször roncstelepekről származó járműveken gyakorolnak, de azok akár 15-20 évesek is lehetnek. A mai autókban pedig egészen eltérő a biztonsági utascella és az acélok szilárdsága,
a Volvo ezért döntött úgy, hogy feláldozza az új autókat a gyakorlathoz – ezzel szó szerint is magasabbra tette a mércét.