Soha nem végzett még ennél extrémebb töréstesztet a Volvo, és talán ennyire fontosat sem. A balesetek során az autóba ragadt emberek kiszabadításával foglalkozó csapatok munkáját segítik a magasból leejtett új autókkal.

A Volvótól megszokhattuk, hogy szokatlan körülmények között teszteli az új autói biztonságát, olyan vizsgálatokat végez, amiket más gyártók nem. A legutóbb például az átlagos törésteszteknél jóval szigorúbb, extrém próbát találtak ki: több új Volvót is 30 méteres magasságból ejtettek le, méghozzá egymás után többször.

Láttunk már daruról leejtett autókat a Top Gearben, és láttuk a feltűnést kereső oroszt is, aki helikopterről dobatta le a Mercedes G-osztályát.

De a Volvónál nem viccből dobálják az autókat, hanem azért, hogy a szélsőséges ütközések során fellépő erőhatásokat is szimulálják. Így sikerül elérni olyan mértékű roncsolódást, ami csak a legsúlyosabb balesetekben fordul elő, nagy sebességű becsapódásnál, vagy személyautó és teherautó ütközésénél.

Nézd meg videón is, nagyon látványos:

Súlyos balesetnél a lehető legfontosabb, hogy a mentőcsapatok minél gyorsabban kiszabadítsák az autóban rekedt utasokat, ekkor kerülnek elő a hidraulikus mentőeszközök is. A szakemberek szerint a baleset után egy órán belül kórházba kell juttatni a sérülteket. Az ütközések és

a kiszabadítás során szerzett tapasztalatokat a Volvo egy jelentésben összesíti, és ingyenesen megosztja a mentőszakemberekkel.

Összesen tíz új autót ejtettek le, előtte a Volvo mérnökei pontosan kiszámolták, hogy az autókat milyen erőhatásnak kell kitenni ahhoz, hogy a kívánt mértékű sérülést érjék el. A mentés során a csapatok a legtöbbször roncstelepekről származó járműveken gyakorolnak, de azok akár 15-20 évesek is lehetnek. A mai autókban pedig egészen eltérő a biztonsági utascella és az acélok szilárdsága,

a Volvo ezért döntött úgy, hogy feláldozza az új autókat a gyakorlathoz – ezzel szó szerint is magasabbra tette a mércét.

Ez is érdekelhet:

Shelby GT500 szétvágásával gyakoroltak az amerikai tűzoltók

A szívük szakadt meg érte, de jó ügy érdekében tették.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Láttad már Palvin Barbit szexi mikulásruhában?

A Player kérdése: Befejeződött az F1 idei szezonja. Nálad ki az év versenyzője?
29% Norris
51% Verstappen
8% Piastri
1% Russell
10% Egy másik versenyző