A technika gyors fejlődésének és az akkumulátorok elhasználódásának köszönhetően a használt elektromos autók nem a kiváló értéktartásukról ismertek, de ez a Tesla kivétel.

2008-ban szállt be az autóiparba a Tesla, és az első modellje a Lotusból épített Roadster volt, ami az akkor még újdonságnak számító lítiumion akkumulátorával több mint 320 kilométert volt képes megtenni egy feltöltéssel. A kétüléses sportkocsit kezdetben 248 lóerős elektromotor hajtotta, amivel négy másodpercen belül gyorsult százra, majd a teljesítményét 288 lóerőre növelték.

A Roadster összesen 2450 példányban készült, és nemrég egy alig használt, szép állapotban lévőt kínáltak fel az RM Sotheby’s aukcióján. A gleccserkék sportautót kovácsolt kerekekkel, szénszálas betétekkel és Momo sportkormánnyal szerelték,

majd egy nagyobb akkumulátort kapott, amivel 540 kilométerre nőtt a hatótávja, és csak ez a csere 29 ezer dollárba került.

Nem használták sokat ezt a Teslát, ami meg is látszik az állapotán.

A Roadster utódjára még várnunk kell, ezért valakinek jó vásár lehetett ez a sportautó, ami még csak 17 500 mérföldet, azaz 28 ezer kilométert futott, és a vászontető mellé egy karbon és egy átlátszó tető is járt hozzá. A vevője 112 ezer dollárt adott érte, ami 34,5 millió forintnak felel meg.

Ez is érdekelhet:

Elon Musk hihetetlennek hangzó hatótávot ígér az új Teslára

Ha ez igaz, akkor közel az elektromos autók áttörése.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Könnyű kérdés, hogy mikor mutatták be ezeket az autótípusokat. Vagy mégsem?

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés