Mindent megtesznek az autógyártók, hogy megfeleljenek a vevőknek, és ez időnként azzal jár, hogy meggondolják magukat. Például bemutatnak egy új modellt, amit aztán mégsem árulnak, akár azért, mert kivonulnak, vagy megszűnnek. Mára igazi ritkaságok ezek az autók.
Egy új autótípus bevezetését hosszas előkészítés előzi meg, és ennek során születhet olyan döntés, hogy inkább mégsem forgalmazzák az autót. De lehet az is, hogy a márka vonul ki a piacról, vagy éppen megszűnik. Az így bemutatott, de mégsem árult, vagy csak nagyon kis számban forgalmazott modellek aztán igazi ritkasággá válnak. Mutatunk ötöt közülük.
Chevrolet HHR
A retró autók sikerét használta ki a HHR, ami a negyvenes évekbeli Chevrolet-modellek stílusában készült. A dizájnere ugyanaz a Bryan Nesbitt volt, aki a szintén retró Chrysler PT Cruiser vonalait tervezte, 2005-ben mutatták be, és 2007-ben az európai piacra is bevezették volna.
Megtartották a premiert, kipróbálták az újságírók, végül mégsem vezette be Európában a Chevrolet,
ami nálunk a Camaro kivételével jobbára koreai gyártású autókat árult, míg végül teljesen ki nem vonult a piacról. A 4,48 méter hosszú HHR neve a Heritage High Roof rövidítése, 2,2 és 2,4 literes szívó és kétliteres turbós benzines motorokkal szerelték, és az amerikai piacon sem lett átütő siker belőle.
Nissan Cube
A kilencvenes évek végén találta ki a Nissan ezt a kockaforma modellt, aminek találóan a Cube nevet adta.
A jópofa lekerekített kockadizájn többek érdeklődését felkeltette, ezért úgy döntöttek, hogy 2009-től az utódját már nem csak Japánban forgalmazzák, hanem az Egyesült Államokban és Európában is bevezetik, ide 1,6 literes benzines és 1,5 literes dízelmotorral hozták.
A 3,98 méter hosszú Cube érdekessége az aszimmetrikus hátsó kialakítása volt, de csúnyácska formája miatt jó helykihasználása és praktikus ötletei ellenére sem akart fogyni. A magyar kereskedésekig már nem jutott el, 2011-ben pedig a gyenge eladások miatt egész Európából kivonták.
Qoros3
A kínai autók már többször is megpróbálták megvetni a lábukat Európában, eddig sikertelenül. Még emlékezhetsz a korai próbálkozásokra a mulatságos nevű, megkérdőjelezhető minőségű, katasztrofális biztonságú, másolt formatervű típusokkal.
A Qoros ennek vetett volna véget, a kínai-izraeli vegyesvállalat az alapoktól kezdte a tervezést európai szakemberek bevonásával.
Készítettek szedánt, ferdehátút, kombit, volt szívó és turbós motorja, és a Qoros3 az első próbákat is kiállta. A töréstesztje alapján 2013-ban a legbiztonságosabb modellek közé sorolták, de épp ezért nem lett olcsóbb az európai konkurenseknél. Nem is érdekelte a vevőket azokban az országokban, ahol próbaképpen bevezették, így hát a Qoros inkább feladta az európai hódítást.
Saab 9-4X
Ki tudja, mi lett volna a Saab sorsa, ha nem megy csődbe, és a General Motors nem engedi el a kezét, mindenesetre a fennmaradáshoz biztosan szükség lett volna egy szabadidő-terepjáróra. 2005-től kínáltak már SUV-t, de a 9-7X nem volt más, mint egy átcímkézett Chevrolet, ezért nem is kellett a svéd stílusra fogékony vevőknek.
A 9-4X-szel már más volt a helyzet, ugyan ez is GM alapokra épült, de már saját dizájnt kapott, ami elég mutatós lett.
A 4,83 méteres SUV-t 3 literes, 286 lóerős szívó és 2,8 literes, 300 lóerős turbós V6-osokkal szerelték, és 2011-ben gyártásba is adták, de a márka megszűnése miatt az év végéig csak 457 példány készült belőle.
Saab 9-5 SportCombi
Még egy Saab, és ez még nagyobb sikerre számíthatott volna nálunk. A 9-5 második generációját már beválogattuk a meg nem értett autókról szóló összeállításunkba, és a szedánnal ellentétben a kombiját idejük sem volt megérteni a vevőknek, mert csak a prototípusok, és néhány előszériás példány épült belőle 2011-ben.
A skandináv sportkombi elképesztően dögös lett, a head-up displayen és a műszerfalon vadászgépes utalásokkal, és az sem keserített volna el sokakat, hogy a lemezek alatt tulajdonképpen egy Opel Insignia.
A fennmaradt példányok egy részét lelkes svéd rajongók őrült papírmunkával forgalomba helyeztették és büszkén használják.