Folyton próbálkoznak az autógyártók kihozni valami újat és különlegeset, de a kísérletek közül nem mind hódítja meg a vevők szívét. Pedig van egy pár figyelemreméltó alkotás a közelmúltból, ha különleges autót akarsz, közülük választasz.

Rengeteg oka lehet annak, ha egy típus nem lesz olyan sikeres, mint a gyártója várta, a piaci környezettől az állandóan változó divatig, és ott vannak még a vevők sokszor nehezen megérthető igényei is.

Mutatunk tíz olyan autót a közelmúltból, amiket nem vettek annyian, mint ahogyan megérdemelték volna, ezért nincs sok belőlük az utakon.

Bármelyik tökéletes választás lehet, ha valami igazán egyedire vágysz.

Alfa Romeo Brera

Sikertelennek nem neveznénk, de tény, hogy 21 600 példány után utód nélkül szűnt meg az Alfa Romeo csodás vonalú túrakocsija. A GTV örökségét folytató Brera

lélegzetelállító formája a mester, Giorgetto Giugiaro munkája, tanulmányként 2002-ben mutatták be, de még mindig megfordulsz utána.

A gyártása 2005-ben indult, és nyolc éve fejeződött be. Sportkocsinak nehéz volt, de stílusos utazóautónak aligha tudunk jobbat.

Player tipp: Talán nem illik a Brera hangulatához, de a legtöbbet a 2,4 literes, 210 lóerős öthengeres dízellel vették, ha jobban szétnézel, akkor 3,2 literes V6-ost is találsz belőle. Az itthoni kínálat negyedszáz darabos, 2-2,5 millió forinttal készülj rá, és ha hobbiautónak veszed, vászontetős Spider is van belőle.

Citroën C6

Az eredeti DS óta tudjuk, hogy a Citroën mesés limuzinokat tud készíteni, és a zseniális ék alakú XM utódjának szánt C6 sem kivétel ez alól.

A gyártását az ezredforduló helyett csak öt évvel később tudták elkezdeni, és az évente tervezett 20 ezer helyett 2012-ig összesen készült belőle 23 ezer darab. Stílusos vonalvezetésével és letisztult hangulatú utasterével is hódíthatott volna, óriási lábtere és a hidropneumatikus rugózás adta kényelme is mellette szólt.

Player tipp: A választékon nem múlt a sikere, a 4,9 méter hosszú C6 benzinesként és dízelként is elérhető volt V6-os motorokkal, ami közül bármelyik jó választás lehet. A magyarországi kínálatban másfél tucatot találsz belőle használtan, a vásárláshoz elég lehet 1,5-2 millió forint is.

DS 5

A neve ellenére ne a klasszikus DS stílusát várd tőle, ez a modell minden ízében modern. 2011-ben még Citroën néven mutatták be, majd a márka önállóvá vált, és éppen nemrég futott ki a gyártása.

Nem is az űrkapszula-formájú külseje a legérdekesebb, hanem az utastér, ahol a kormány mögött ülve repülőgép-pilótának érezheted magad.

Sajnos nem kapta meg a C5 hidropneumatikus rugózását, amit sokan csalódottan vettek tudomásul.

Player tipp: A DS 5 ugyanarra a padlólemezére épül, mint a C4 Picasso, ezért a motorkínálata sem nagyon különbözik tőle. Ha igazán extrát akarsz, akkor a dízel hibridet keresed, ahol az első kerekeket 163 lóerős HDI, a hátsókat 37 lóerős elektromotor hajtja. A kínálat 3,5 millió forinttól indul, és egészen újszerűeket találsz még ötmillión innen is.

Honda CR-Z

Sajnálhatjuk, hogy a vagány kis CR-Z nálunk nem fogyott nagyobb számban.

A legnagyobb baja talán az volt, hogy a nyolcvanas évekbeli CRX legendáját melegítette fel, de attól eltérően hibrid hajtást kapott,

az 1,5 literes, 112 lóerős benzineséhez 14 lóerős villanymotor asszisztált. A formája telitalálat, és vezetni sem rossz a piac egyetlen kézi váltós hibridjét, ami nagyon keveset is fogyaszt. Japánban vették, mint a cukrot, de az európai utakon csak elvétve találsz belőle.

Player tipp: A CR-Z esetén nem nagyon beszélhetünk kínálatról, szinte csak azt kell eldöntened, hogy akarod vagy sem. A kézi váltós mellett volt belőle fokozatmentes CVT is, ami városi ingázáshoz tökéletes lehet. Itthon alig egy tucatot hirdetnek, 2,5-3 millió forintért már begyűjthetsz magadnak egyet.

Hyundai Genesis Coupé

Sportkupét régen is gyártott a Hyundai, de a Genesis Coupéval rendesen odatették magukat, mert ez egy igazi hátsókerék-hajtású sportkocsi izmos motorokkal.

2008-ban mutatták be, és egy évvel később került piacra, de nálunk a válság idején szinte eladhatatlannak számított. A formájával még ma is egyedinek számít az utakon, de hivatalosan már jó ideje nem importálták, be kell érnünk az annak idején eladott néhány példánnyal.

Player tipp: Olyan ritka, hogy örülhetsz, ha egyáltalán találsz egy eladó példányt, ha mégis választhatnál, akkor a 210 lóerős kétliteres turbós helyett menj rá a 306 lóerős 3,8 literes V6-osra, aminek a hangja is pazar. Ha felbukkan egy, akkor 4-5 millió forint körül hirdetik meg.

Lancia Thesis

A márka a múlté, de a Lancia egyik utolsó nagy dobása volt a Thesis, amit a Kappa utódjaként mutattak be 2001-ben. Az olaszok mindig is tudtak példát mutatni stílusból, és a 4,89 méter hosszú limuzin formája olyan elegáns, amennyire csak lehetséges.

A pajzs alakú hűtőmaszkjával, csíkformájú hátsó lámpáival és finom bőrrel borított belsőjével a Thesis mutatós belépőt jelent bárhová, ha találsz egy szép állapotú darabot.

Player tipp: A Lancia öthengeres és V6-os motorokkal is gyártotta a típust, és egyikre sem tudnánk azt mondani, hogy rosszul választottál vele. A híre viszont nem a legjobb, ezért már egy-másfélmillió forintért megszabadíthatsz valakit a sajátjától.

Renault Avantime

Az Avantime a példája annak, amikor egy autógyártó valami teljesen újat talál ki, de az nem találkozik a vevők igényeivel.

A Renault avantgárd nagyautója egyszerre volt sportkombi, egyterű és kupé is.

Olyan vevőkre számítottak vele, akiknek bejött az Espace, de annál valami különlegesebbre vágytak. Nem segítette az eladásokat, hogy a vele egyszerre bemutatott, szintén különc Vel Satis praktikusabb volt nála, ezért 2001-től 2003-ig csak 8500 darabot gyártottak.

Player tipp: Az ezredforduló francia űrhajójával még ma is különleges járművet birtokolhatsz, legyen szó akár a négyhengeres turbós, akár a V6-os változatról. Nincs túl sok eladó példány belőle, de a megvétele nem apasztja ki a kasszát, másfél-kétmillió forintnál többet nem kérnek érte.

Saab 9-5

Ki tudja, milyen sikeres lehetett volna a legutolsó 9-5, ha nem szűnik meg alóla a Saab márka. A skandinávosan konzervatív elődjéhez képest a 2009-ben bemutatott második generáció

elképesztően dögös formájú lett, a head-up displayen és a műszerfalon vadászgépes utalásokkal.

A lemezek alatt tulajdonképpen egy Opel Insignia, úgyhogy nem kell szerelhetetlenségtől tartanod. Csak egy évig készült, ami alatt 11 280 példányt gyártottak belőle, igazi ritkaság.

Player tipp: A műszaki tartalom az Opel Insigniából ismerős, az 1,6 és 2 literes négyhengeres, 2,8 literes V6-os benzines, vagy 2 literes dízel bármelyike jó lehet hozzá. Ha felkerült a radarodra ez a svéd bombázó, 3,5-4 millió forintért a kifutópályádra állíthatod.

Suzuki Kizashi

Sokkal több volt ebben a modellben, mint amit végül sikerült kihozni belőle. 2009-ben mutatta be a Suzuki, és ha a képeken nem fogott meg, hidd el, hogy élőben meglepően dögösen néz ki a 4,65 méter hosszú szedán.

A célja az volt, hogy feljebb pozícionálja a márkát, de a belseje nem volt különb egy Swifténél,

és az sem segítette az eladásait, hogy csak egyféle, 2,4 literes benzinessel adták, összkerékhajtással és CVT váltóval.

Player tipp: A Kizashi esetén tehát nem beszélhetünk kínálatról, de ha nem riaszt el a 185 lóerős benzinmotor fogyasztása, vagy a nem éppen kiemelkedő minőségérzet, akkor egy olyan Suzukid lehet, amit sokan megbámulnak majd. 3-4 millió forinttal kell készülnöd hozzá.

Toyota iQ

Jól mutatja az iQ, hogy ha a japán mérnökök nekiállnak rendesen kidolgozni valamit, akkor az igazán figyelemreméltó lesz.

Az aprócska városi autó kereken 3 méter hosszú, olyan okos helykihasználással, amiről mindenki példát vehetne, a Smarttal ellentétben hátsó ülései is vannak.

Az iQ dizájnja megnyerő lehet, és a fordulékony kiskocsi műszakilag is érdekes, még az Aston Martin is átvette a rövid életű Cygnet alapjául.

Player tipp: Ha olyan autót keresel, ami minél apróbb helyre befér, akkor ne keress tovább, az iQ jobb választás lehet, mint egy Smart. A Yarisból ismerős ezres háromhengeres mellé megkapta a 101 lóerős 1,33 literest is, amivel úgy repül, mint a golyó. 1,5-2 millióból be is szerezhetsz egyet magadnak.

Olyan autód van a kétezres évekből, mint senki másnak, csak kihagytuk a listából? Írd meg nekünk!

Ez is érdekelhet:

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Szeretnél luxusban és csendben messzire menni? – Nissan Ariya-teszt

A Volvo végleg felhagyott a dízelmotoros autók gyártásával

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés