10 sportautó, amit addig vegyél meg, amíg még lehet

Biztosan volt olyan időszakod, amikor sportautóról álmodtál, lehet, hogy már valóra is váltottad, és épp a kedvencedet vezeted. Ha még nem, akkor ideje észbe kapni, és addig megvenni a kiszemelted, amíg szét nem hajtják az összest, vagy el nem rohad mind. Mutatunk néhány tippet.

Ha rajongsz az autókért, akkor biztos, hogy van kedvenced is, és nagy tételben fogadnánk rá, hogy a sportautók közül is rá tudnál mutatni egyre. Ott volt a posztere a faladon, és azért gürcöltél, hogy a garázsodban álljon, de könnyen oda juthatsz, hogy mire megengedhetnéd magadnak, addigra egyszerűen elfogy az összes.

Mutatunk néhány példát, amihez most kevésből is hozzájuthatsz, és átérezheted azt, amire mindig is vágytál. Ki tudja, ha egy szépen megőrzött példányra találsz, akkor veteránkoráig is együtt maradhatsz egy ígéretes youngtimerrel.

#1 Opel Calibra

Na, ez az, ami már nincs. A kilencvenes évek álomautója volt, a lemezek alatt nagyrészt egy Vectra, de az aerodinamikus formája mindenkit rabul ejtett.

egy szép példány máig megdobogtatná a szíveket. Csakhogy ilyen nincs, ami megmaradt belőle, azt rajongók őrzik, és soha el nem adnák, a piacon maradt maroknyi példányt meg felismerhetetlenre tuningolták. Kár érte.

Player tipp: A németeknél még vagy száz eladó Calibra maradt, köztük egészen ígéretesek is, de háromezer euró alatt aligha úszod meg, vagyis legalább egymilliós beszállóval készülj.

#2 Toyota Celica

A kilencvenes években ez volt a másik menőség, ha szereted a ralit, akkor biztosan tudod, hogy

Ezek a sportkupék sokat láttak az eltelt több mint húsz évben, és vészesen fogytán vannak a valóban szép állapotú példányok belőle. Akár egymillió alatt is beszállhatsz egybe, és ha minél inkább gyárias megjelenésűt keresel, kevesebb gondod lesz vele.

Player tipp: Ha a Celica nem elég meggyőző, akkor vess egy pillantást a középmotoros, hátsókerekes MR2-re, a kétezres évekbeli harmadik generációból még akadnak megmentésre váró darabok.

#3 Peugeot 406 Coupé

A 406 Coupét nem a vezetése, hanem a kényelme és a formája adta el, inkább sportkupénak vagy túrakocsinak mondanánk.

főleg, ha egy szép bőrkárpitos példányra lelsz. A kétliteres négyhengeres is elég bele, de 3 literes V6-ossal is gyártották, nyilván azzal az igazi. Ha még találsz belőle, egymillió alatt hazaviheted.

Player tipp: Az 1997-ben bemutatott 406 Coupét 2003-ban felfrissítették, ekkor nagyobb hűtőmaszk került rá, ami talán nem olyan stílusos, mint a máris klasszikussá vált eredeti.

#4 Alfa Romeo Spider

Persze nem az eredeti Spiderről van szó, mert az már bőven drága veterán, hanem az 1995-ben kihozott második szériáról.

A négyhengeres motorja is Twin Spark, de van belőle V6-os, amivel igazán kiélvezheted ezt a stílusos olasz autót. Gyorsan nézz szét, mert egyre fogy, ami maradt, azt másfélmillió körül kínálják.

Player tipp: A Spider nem az egyetlen sportos Alfa a kilencvenes évekből, ott a GTV kupé, ami ugyanazt tudja, de nem kell a vászontetővel bajlódnod, ezt is vedd fel nyugodtan a keresőlistádra.

#5 Audi TT

De hiszen ez nem is igazi sportautó, mondhatnád a TT-re. Oké, egy padlólemezre épült a négyes Golffal és az első Octaviával, de az eredmény láttán igazán nincs miért panaszkodnod.

A legtöbbet a szintén győri 1,8 literes, 20 szelepes, öthengeres motorral találod, és a TT az elsők között kapott duplakuplungos váltót is. 1,5-2 millió forintot szánj rá.

Player tipp: Ha ránk hallgatsz, akkor nem a fémes ezüstöt választod, mint mindenki, hanem ezt a ritka szürke roadstert keresed, aminek a baseball-labda ihlette a bőrkárpitját.

#6 BMW Z3

Az első nagy sorozatban gyártott BMW roadstert egy időben nem tartották sokra, pedig a Z3 formája a hosszú motorházfedelével mára klasszikussá érett. 1995-ben mutatták be, de meg nem mondanád, hogy több mint húszéves.

1,5-2 millió forintod legalább legyen hozzá. A Z3 M változatban is készült, de az már igazi ritkaság, és a német kínálat is 15-20 ezer eurónál kezdődik.

Player tipp: A legtöbb Z3 ezüst, és abban a színben ki is adja a forma, de ha különlegeset akarsz, akkor az Atlanta kéket keresd, mint amilyet Pierce Brosnan vezetett James Bondként a Goldeneye-ban.

#7 Nissan 350Z

A kétezres évek nem biztos, hogy példaként fog bevonulni az autódizájn történelemkönyvébe, és a 350Z-é sem egy szokványos forma, de

az ereje és a hangja is rendben van. Már majdnem elfogyott mind, mert nálunk csak elvétve találsz, a németeknél 10 ezer euróból talán kifoghatsz egyet belőle.

Player tipp: Szívesen elhinnénk, hogy a tuning javít az autón, de csak akkor, ha te csinálod, ezért inkább meg se nézd a ki tudja hogyan átépített példányokat. Minél inkább gyári autóval tiéd lehet a jövő veteránja, lásd 240Z.

#8 Honda S2000

Mostanra már tudjuk, hogy nem minden évtizedben születik olyan csoda, mint az S2000, a Honda-rajongók azóta várnak egy hasonló sportkocsit a márkától, hiába. Onnan tudod, hogy a formája zseniális, hogy

Csak mutatóba maradt belőle nálunk, a németeknél 15 ezer euró körül juthatsz hozzá az eladó néhány tucat egyikéhez.

Player tipp: Ne engedj az elvárásaidból, bármilyen kis eltérés olyan lehet, amit később még megbánsz. Az S2000 ugyanis már most legenda, addig kell begyűjteni, amíg lehet.

#9 Opel Speedster

Sportautókról volt szó, hogy kerül ide még egy Opel? Úgy, hogy a Speedster egy kőkemény sportkocsi, valójában

képzelheted, hogy megy. Új korában sem volt sok belőle, de mostanra annyira elfogyott, hogy nálunk konkrétan nincs is, a németeknél még találni belőle pár tucat eladót, amihez 15-20 ezer euróval kell készülni.

Player tipp: Az alapmotor 147 lóerős, és már ezzel is jót autózhatsz, de a kétliteres, 200 lóerős turbóval lép igazán nagyot a Speedster. Ha kevésbé spártait szeretnél, keress rá az Opel GT-re.

#10 Porsche Boxster

Porschével akkor sem érdemes viccelni, ha a legkisebb. 1996-ban a bemutatásakor nem néztek ki sokat belőle, de

A régebben lesajnált 924-ből egyre értékesebb veterán lett, a Volkswagennek tartott 914-ről nem is beszélve, és a Boxster is egyre megbecsültebb, csak találnod kell egy szépet. 3 millió alatt el se indulj, inkább 4 fölötti összeggel készülj rá.

Player tipp: Az első szériás Boxster tükörtojás-lámpája ne riasszon el, abban az autóban is gazdagon benne van a Porsche-érzés. Ha nagyon nem bírod, 5-6 milliótól indul a csinosabb második széria ára.

Sorolnánk még, de nincs nagyon mit, az olyan kedvenceink, mint a Honda NSX, a Nissan 300ZX vagy a Toyota Supra már a rég elérhetetlen kategóriába kerültek. Kihagytunk valamit? Neked mi a sportautó-álmod?

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon