Itt az új turbókorszak, a városi kiskocsiktól a családi autókon és terepjárókon át a luxusmodellekig mindent turbós motorral szerelnek. Pontosabban majdnem mindent: itt van hét kedvencünk, ami kitart a pörgős szívómotor mellett.
Ferrari F12
A maranellóiak orrmotoros túrakocsija nemcsak a legszebb hangú V12-es, amit ma kapni lehet, de talán a leggyönyörűbb hangú autó az összes közül. 740 lóerős, és ha ez nem elég, akkor 780 lóerővel Tour de France kivitel is készült belőle. Reméljük, hogy a közelgő modellfrissítéssel nem turbósítják, legfeljebb a LaFerrari hibrid rendszerét teszik az F12-be, azt még elviselnénk.
Aston Martin Vanquish S
Sokáig tartották magukat a britek is, de az Aston Martint is utolérte a turbókorszak, és egy saját 5,2 literes, dupla turbós V12-es motort fejlesztettek. De nem adták fel a szívómotorokat sem, amire a Vanquish S kivitele a legjobb példa. Az 5,9 literes V12-es nemcsak szédületesen viszi, de gyönyörűen is szól ebben az Aston Martinban.
Audi R8
Miután a Ferrari is turbósította a 488 GTB-t, már ebben a kategóriában is kevesen maradtak meg a szívómotornál. Az egyik ilyen az Audi, ami a Lamborghini 5,2 literes V10-esét szereli az új R8-ba, és ennek Plus kivitele már 610 lóerőre képes. Minden egyes alkalommal, amikor kihúzatod nyolcezerig, tudni fogod, hogy jól döntöttél.
Lamborghini Aventador
Az öklelő bikás márka foggal-körömmel ragaszkodik a szívómotoros autókhoz, a Huracán mellett az Aventador is ilyet kap. A 6,5 literes V12-es pedig csak erősebb lett a modellfrissítéssel, a teljesítményét 700-ról 740 lóerőre növelték, és hogy még több élvezet jusson a fülednek, 8250 helyett már 8500-ig lehet húzatni a csodás szívómotort.
Lexus GS F
A nagy sportlimuzinok között is mindenki áttért már a turbótöltésre, elég csak az Audi RS6-ot, a BMW M5-öt vagy a Mercedes-AMG E 63-at említeni. De a japánok kitartottak a szívómotor mellett, és ezért óriási elismerés jár nekik. Az 5 literes V8-as a hátsókerék-hajtású GS F-ben 473 lóerőre képes, amivel ugyan elmarad a német triótól, de a hangja egészen biztosan rájuk ver egy kört.
Ford Mustang GT
Az amerikai gyártók is turbósítanak, de a nagy nevek, a Corvette, a Camaro, a Challenger megmaradnak a nagy szívómotornál. Csakhogy ezek egyike sem kapható nálunk hivatalos forrásból. De a Mustang igen, és kész csoda, hogy a 2,3 literes, négyhengeres turbós motor mellett egy igazi amerikai V8-as szívót is a kínálatban tartanak több mint 400 lóerővel.
Suzuki Swift Sport
Nem, még nem ment el teljesen az eszünk, hogy egy Suzukit ajánlunk az Aston Martinok és Ferrarik között. De a turbókorszak a kis sportmodellek közé is beköszöntött, és a turbós Clio RS és Fiesta ST között igazán üdítő kivétel a kifutó Swift Sport, amit bátran forgathatsz üveghangig. A 132 lóerős 1,6-osával és hatos kézi váltójával meglepően szórakoztató ez a kis zsebkocsi.
(via)