Nem férhet hozzá kétség, hogy az olaszok stílusérzéke utolérhetetlen, ezért nem is meglepő, hogy a legendás autók többségét olasz dizájner tervezte. Most olyan egészen hétköznapi, elérhető típusokat mutatunk, amelyek magukon viselik az olasz stúdiók kézjegyét.

Bertone, Italdesign és Pininfarina – amit ezeknek a formatervező stúdióknak a logójával látnak el, azok általában stílusos és időtálló darabok, legyen szó akár kisebb használati tárgyakról, háztartási eszközökről, vagy akár egy autóról. A három stúdió számtalan legendás modellt alkotott, mint a Lamborghini Miura (Bertone), a Lotus Esprit (Italdesign) vagy rengeteg Ferrari a 308-tól a 612-ig (Pininfarina), ám ezek a halandóknak elérhetetlenek. Most olyan típusokat mutatunk nektek, amiket egészen emberi áron be lehet szerezni, mégis ezektől a formatervezőktől származnak.

Alfa Romeo Brera

Rögtön az első példánkhoz több stúdiónak is köze van. A 2002-es genfi szalonon leleplezett Brera koncepciót az Italdesign atyja,

Giorgio Giugiaro tervezte, de a három évvel később gyártásba került modell összeszerelése már a Pininfarina műhelyében folyt,

az alapjára épülő Spider pedig a Pininfarina és Alfa Romeo saját dizájnereinek közös alkotása. A messziről felismerhető sportkupé és spider máig különlegesség az utakon, 2-3 millió forintért újíthatsz be magadnak egyet.

Alfa Romeo 159

Még egy olasz autó, de nem lehet kihagyni a 159-est, amit sokan az utóbbi idők legszebb Alfa Romeójának tartanak. 2005-ben, a genfi szalonon mutatták be a szintén mesteri Walter de Silva által tervezett 156-os utódjaként,

a formáját Giugiaro álmodta meg, akit ezúttal is a Brera koncepció inspirált, a közös bura nélküli három kerek fényszóró is arról lehet ismerős.

Bőséges a kínálat, az árak másfél millió alatt indulnak, de ne sajnálj kettő fölött áldozni egy jóra.

BMW 5-ös sorozat

Marcello Gandini nevét a Lamborghini Miura kapcsán ismerheted, pedig az olasz mester egy német autót is tervezett. Az 5-ös sorozat első generációját, az E12-t a BMW akkori vezető dizájnere, Paul Bracq jegyzi, de a Bertone stúdiónál Gandini is dolgozott a formáján.

Az 1972-ben bemutatott modell, ami már a dupla kereklámpás frontrészt kapta, az egyik utolsó BMW volt, amit külső irodával terveztettek meg.

Mára bőven veteránnak számít minden 5-ös őse, de 1,5-2 millió forintért még megmenthetsz egyet belőle.

Citroën BX és XM

Gandini munkája a Citroën középkategóriása, az 1982-ben bemutatott BX is, ami karakteresen szögletes formát kapott.

A Bertone dizájnere valójában egy korábbi koncepciója, az 1979-ben készült Volvo Tundra vonalait hasznosította újra rajta.

A továbbgondolásával született a Citroën nagyautója, az 1989-ben kijött XM is, ami ék alakú formájával igazi ikonná vált. Mindkét autó szinte eltűnt az utakról, de ha találsz még belőle, akkor azt néhány százezerért adják tovább.

Fiat Grande Punto

Giorgio Giugiaro stúdiója évtizedeken keresztül formálta a Fiat kisautóinak kinézetét. 1980-ban a Panda, 1983-ban az Uno, 1993-ban a Punto is az Italdesign munkája volt, és a mester nagyot alkotott az utóbbi modell harmadik generációjával is, amit 2005-ben a frankfurti autószalonon mutattak be.

A Grande Punto a Maseratira hasonlító orrával és formás idomaival azonnal meghódította a vevőket.

A piacon bőven találsz félmillióért is, de egy igazán mutatós darabért inkább egymillió forinttal számolj.

Ford Focus CC

Nem sorolják a Pininfarina legsikerültebb alkotásai közé, de érdemes tudni, hogy a második generációs Focus kupé-kabriója is az olasz stúdió keze nyomát viseli.

2005-ben még Vignale néven mutatták be a prototípusát a frankfurti szalonon, fél évvel később Genfben már a gyártásra kész modellt leplezték le. A nyitható keménytető miatt farsúlyos a forma, de használtan könnyű beruházni rá, 1,5-2,5 millió forint között vehetsz a négyévszakos kabrióból.

Opel Astra Coupé és Cabrio

Már a cseppformájúnak hívott Kadett kabrióját is a Bertone tervezte és gyártotta, és ugyanez volt a helyzet az Astra F vászontetős kivitelével. Az Opel nem hagyta veszni a nyitott tetős modellt, és az utódjából is bemutatott egyet, sőt, az Astra G-ből stílusos kupé is készült.

Bertone jegyezte mindkét modellt, a nagyszériás kompakt autó dizájnelemeit gondolta újra olyan ízléses formában, hogy ma is megkívánsz egyet.

Ne a kínálat lefutott alját nézd, ha 1-1,5 milliót szánsz rá, akkor már egészen szépet találhatsz belőle.

Peugeot 406 Coupé

A francia márkának nagy hagyományai vannak a sportkupék terén, elég csak az 504 Coupéra gondolni.

A 405-ből csak a prototípusig jutott a kétajtós modell, a 406-ból azonban ismét gyártottak kupét, aminek a karosszériája teljesen különbözött a négyajtósétól.

A V6-os motorral is szerelt modell tervezését és gyártását a Pininfarina vállalta, az eredetileg tervezett 70 ezer helyett több mint 100 ezer példány készült belőle. 1-1,5 millióval a zsebedben indulj keresni egyet.

Seat Ibiza

Mindenki tudja, hogy Giugiaro alkotása volt az 1974-ben bemutatott egyes Golf, ami kategóriát teremtett, de az talán kevésbé ismert, hogy a dizájner sokáig a Seat formavilágát is alakította. Az 1984-es kocka Ibiza és a taxiként ismert 1991-es Toledo után az 1993-ban bemutatott első gömbölyű Ibiza is az Italdesign stúdió munkája.

Az arányos formájú spanyol kisautóval egy kis olasz dizájnt is vihetsz az életedbe, néhány százezer forint kell csak hozzá.

Ez is érdekelhet:

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában