A többiek viszont nem keveset perkálhatnak.
Az Európai Bizottság összesen 875 millió euróra bírságolta a BMW-t és a Volkswagen-csoportot*, amiért az új dízel személygépkocsik károsanyag-kibocsátásának tisztítása terén a verseny korlátozásával az autógyártók megsértették az uniós trösztellenes szabályokat.
Amíg a Volkswagennek közel 500 millió eurót, a BMW-nek pedig közel 375 millió eurót kell fizetnie, addig a Daimlernek nem kell perkálnia, amiért együttműködött az Európai Bizottsággal és felfedte a kartell létezését
– a két megbírságolt vállalat elismerte a kartellt és beleegyezett a jogellenes magatartás közös rendezésébe - közölte az uniós biztos.
* A bírság az autógyárak 2009 és 2014 közötti jogellenes magatartását érintik, a gyártók ugyanis ebben az időszakban alkalmazták az úgynevezett AdBlue vagy karbamid adalékanyag felhasználását kipufogógázokhoz keverve, ami által a nitrogén-oxidok a katalizátorokban vízzé és nitrogénné alakulnak.
Az uniós bizottság digitális korra felkészült Európáért felelős biztosa, Margrethe Vestager kiemelte, hogy
a gyártók együttműködtek a nitrogén-oxid-tisztítás területén végzett műszaki fejlesztésekben, ezzel elkerülték a versenyt, amely azt szolgálta volna, hogy a technológia minden lehetőségét kihasználva a jogszabályban előírtnál nagyobb mértékben csökkentsék az autók károsanyag-kibocsátását.
Az Európai Bizottság ugyanakkor azt is közölte, hogy a bírsággal végződő eset nem kapcsolódik a 2015-ben kirobbant dízelbotrányhoz, amely azzal kezdődött, hogy az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) 2015 szeptemberében megvádolta a VW-t, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű járműbe, amelynek segítségével kijátszhatóak a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó amerikai előírások.
Talán ez is érdekelhet:
(Forrás: MTI, fotó: Getty Images)