Az olasz istálló gyakorlatilag fel is adta erre az időszakra.
A Ferrari utoljára 2007-ben tudott világbajnok pilótát adni a sportágnak Kimi Räikkönen személyében, míg a konstruktőrök között 2008-ban ért legutóbb a csúcsra. Azóta a Red Bullnak volt egy sikerkorszaka a kiváló aerodinamikai képességeinek köszönhetően, illetve a hibridéra 2014-es bevezetése óta a Mercedes megfoghatatlan.
A nagy múltú istálló pedig olybá tűnik, idén sem fog a csúcsra érni, 2020-as autója ugyanis annyira gyenge, hogy a középmezőnybe csúszott vissza, és az sem valószínű, hogy jövőre a top háromban találja magát, hiszen a koronavírus-járvány miatt egy évvel eltolták az eredetileg 2021-re szánt nagy szabályváltoztatások bevezetését, vagyis a következő szezonban is a jelenlegi konstrukcióval fognak versenyezni a csapatok.
A Ferrari elnöke, John Elkann a Gazzetta dello Sportnak el is mondta, hogy 2022 előtt nem számítanak sem komolyabb javulásra, sem pedig győzelemre:
„Nehéz időszakon megyünk keresztül. (...) Ebben az évben sem vagyunk versenyképesek. Régóta küzdünk számos nehézséggel az aero- és járműdinamika terén, és motorerőben is visszaestünk. A valóság tehát az, hogy a Ferrari nem versenyképes. Ezt mindenki láthatta és látni is fogja még. A célunk, hogy most fektessük le annak az alapjait, hogy a 2022-es új szabályok bevezetésekor újra versenyképesek legyünk és visszatérhessünk a győzelmekhez.”
Jelentős változások álltak be a Ferrarinál:
{https://player.hu/auto-motor-2/nem-maradt-kovetkezmeny-nelkul-a-ferrari-katasztrofalis-idenykezdese/}
(Forrás, fotó: formula1.com)