A nyolcvanas évekbeli S-osztály kupé legritkább változata a képen látható Mercedes, egy olyan veterán autó, ami mindennapi használatra is kiváló.

A Mercedes 1981-ben mutatta be az S-osztály 126-os sorozatának kupéváltozatát, és négy évvel később a frankfurti autószalonon már a ráncfelvarrott kiadást állították ki. Az eltalált formán alig változtattak, de az oldalsó burkolat nem barázdált, hanem sima lett. A képeken látható modell is ebből a szériából származik, 1986-ban gyártották.

A frissítéssel a motorkínálat változott a legtöbbet, a 3,8 literes V8-ast például a 4,2 literes váltotta,

az 5 literes motor teljesítményét elektromechanikus befecskendezéssel 245 lóerőre növelték, a csúcsmodell pedig az 5,6 literes V8-as lett, 272 lóerős teljesítménnyel, de ahol nem kellett megfelelni a szigorú emissziós normáknak, ott 300 lóerőre is képes volt a motor.

A 126-os sorozat kupéja jóval népszerűbb lett az elődjének tekinthető SLC-nél, hiszen annak ellenére, hogy nem volt hathengeres belépőmodellje, 11 ezerrel többet, 74 ezer példányt gyártottak a pályafutása tíz éve alatt, 1991-ig.

A kínálat legritkább változata éppen az alapmodell, az itt bemutatott 420 SEC volt, amiből összesen 3680 darab készült.

A paramétereire nem panaszkodhatunk, a 4196 köbcentis nyolchengeres motor teljesítménye 204 lóerő,

a négyfokozatú automata sebességváltóval 8,3 másodperc alatt gyorsul százra, és 218 km/óra a végsebessége. 11 liter az átlagos fogyasztása, de örömmel tankolnánk ezt a megkímélt állapotú példányt, ami 34 év alatt még csak 82 800 kilométert futott.

A fehér színű, szürke velúrkárpitos kupé felszereltségével is meg lehetsz elégedve, hiszen szervokormány, központi zár, elektromosan állítható ülés, klímaberendezés és napfénytető is van benne. A gyönyörű 420 SEC ebben a

napi használatra alkalmas állapotban a Mercedes Benz múzeumból, az All Time Stars gyűjteményből került nemrég új tulajdonosához.

Ez is érdekelhet:

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában