A Volkswagen a 8-as Golf sportváltozatának különkiadásával ünnepli az évfordulót.

Az első Golf GTI-t 1976 nyarán mindössze ötezer darabos értékesítési tervvel engedte útjára a Volkswagen. A tervet mára egy kicsit túlteljesítették: 45 év alatt világszerte 2,3 millió Golf GTI készült el eddig. A gyártó egy speciális gyűjtői GTI-verzióval ünnepli a sportos Golfok sikerét: itt a VW Golf GTI Clubsport 45.

A Clubsport az „egyszerű” GTI-től elsősorban 55 lóerővel erősebbre húzott, 300 lóerősre kerekített teljesítményű kétliteres turbómotorjában és elektromechanikus, részlegesen önzáró differenciálművében különbözik, illetve abban, hogy az üzemmód-választás menüje ezekben a GTI-kben kiegészül egy pályaprogrammal is. Kívülről az átalakított hűtőmaszk, a tetőspoiler és az öblösebb kipufogók árulják el, hogy ezek az autók még a GTI-k közül is a legizgalmasabb változatok.

Az új gyűjtői minisorozat nem sokban különbözik a normál Clubsport GTI-től. A tetőt és a tetőspoilert ezeken a kocsikon feketére festik – az első Golf GTI-k fekete hátsó ablakkeretére emlékezve. A 45-ös szám felkerült a csomagtér-ajtóra és a küszöbökre, valamint a kormánykerék alsó küllőjére is. A jubileumi széria alapáron megkapja a többi Clubsporthoz csak rendelhető Race csomagot, benne a 19 collos, vörös-fekete Scottsdale felnikkel és egy finom kipufogó-tuninggal.

A 45-ös jelzéssel ellátott Golfok jóval gyorsabbak is lesznek a többinél, mert az amúgy 250 km/h-ra szabályzott motorvezérlést felszabadítják, így ezekkel a kocsikkal 270 km/h fölé emelkedik az elérhető végsebesség. A Golf GTI Clubsport 45 német piaci ára 47.790 euró (17,3 millió forint), a forgalmazás március elsejével indul.

Az első Golf GTI-nek 45 évvel ezelőtt még 180 km/h volt a vége:

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Érzelmes interjút adott Verstappen a negyedik világbajnoki címe után

További cikkeink a témában