A Halálos iramban is hozzájárult a Toyota Supra legendájához, és most az a példány került eladósorba, amit az első részben Paul Walker vezetett.

2001-ben, amikor kijött a Halálos iramban, még nem lehetett sejteni a sikerét, és azt sem, micsoda végtelen sorozatot készítenek belőle. Húsz év alatt nyolc folytatása jött ki, éppen úton van a kilencedik, és a széria több mint hatmilliárd dolláros bevételt hozott. Számtalan autó szerepelt már a Halálos iramban-filmekben, és talán ez a Toyota Supra a legismertebb közöttük.

A negyedik generációs Suprát már előtte is imádták a rajongók, de a film után világszerte óriási népszerűségre tett szert azzal, hogy Brian O’Conner ezzel állt ki Dominic Toretto 1970-es Dodge Chargere ellen.

A kétszer négy kerek hátsó lámpájáról ismert Supra milliók kedvencévé vált, és az eredeti példányát most valaki haza is viheti.

A Barrett-Jackson júniusi Las Vegas-i aukcióján lehet megszerezni a ’94-es Suprát,

ami nem is egy, hanem mindjárt két Halálos iramban-film sztárja volt. A második részhez átépítették és átfestették, hogy a nyitójelenetben szerepeljen, de aztán visszaalakították az eredeti formájára, a Lamborghini Diablo jellegzetes Candy Orange Pearl fényezésével.

A Supra karosszériája minden, csak nem gyári a Bomex első lökhárítójával és küszöbével, a TRD motorházfedéllel, az AP Racing alumínium légterelő szárnnyal és a 19 colos Dazz Motorsport Racing könnyűfém kerekekkel.

Csak a motorja maradt eredeti: a háromliteres, soros hathengeres 2JZ-GTE erejét négyfokozatú automata sebességváltó továbbítja.

Az autóhoz jár az eredetiségét igazoló dokumentum is, ami az állapotán kívül még feljebb viheti az árát. A Barrett-Jackson nem becsülte meg, mennyire számítanak majd a Supra eladásából, mindenesetre érdemes beírni a naptárba június 17-19-ét, amikor a Halálos iramban-filmek legikonikusabb autójának licitjét követhetjük majd.

Ez is érdekelhet:

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

Amikor a világ legnagyobb autóversenyzői a Népligetben nyomták

További cikkeink a témában