Nyugi, a lényeg továbbra is teljesen rendben van a Honda CR-V-vel, csak a marketingesek szabadultak el egy kicsit a cégnél.

A negyedik generációs Honda CR-V a bemutatása utáni harmadik évben is pont ugyanaz a kocsi maradt, mint aminek megismertük. Praktikus, tágas valódi SUV, ami fronthajtással 19, 4x4-gyel 20 centis hasmagasságával jelzi, hogy ő bizony nem csak divatmajomkodásból néz ki úgy, ahogy, hanem földúton is bármikor hajlandó. Egy jól kihasználható, okosan berendezett, nagyon sok mindenre használható, szerethető családi autó.

A motorválaszték sem változott. Van a másfél literes turbós benzines, azoknak, akik utálják a hibridhajtást, és a hibrid, azoknak, akik tudomásul veszik, hogy egy családi szabadidőautó nem sport-Honda és hajlandók elfogadni a tompább vezetési élményt a hatékonyabb, takarékosabb technikáért cserébe.

A tesztautóban, amit a Hondától kaptunk, nincs is semmilyen meglepetés. Már ha nem számítjuk, hogy ez egy fehér autó, amiben a lehető legkevésbé sportos hajtáslánc, tehát az elsőkerék-hajtású hibridrendszer van, ennek ellenére Sport Line a felszereltsége neve, illetve Black Edition feliratok vannak benne itt-ott.

A Sport Line / Black Edition semmi mást nem jelent, minthogy 18-as, fekete felnik vannak a kocsin, kívül pedig körben feketekróm dekorelemeket találunk rajta. A tükörházak feketék, a hátsó lámpa sötétített.

De mi az a feketekróm?

A sötét színű krómozott felületek ugyanúgy elektrolitikus eljárással készülnek, mint a tükrös díszítésűek, a fekete színhatást vas bekeverésével lehet elérni. A festékipar is kínál már feketekróm hatású bevonatokat, de ezek tartóssága nyilván nem ugyanaz, mint a valódi krómozott elemeké.

Az utastér fekete bőrüléseinek háttámlájába a Black Edition feliratot nyomták, a műszerfalra barna műfa helyett fekete műfa díszbetétek kerültek, a kilincsek pedig fekete zongoralakk bevonatot kaptak.

A hibrid Honda CR-V-ről annyi cikket írtunk már, hogy nem kezdek bele újra a kétliteres, Atkinson-ciklusú négyhengeres benzinmotor és a 184 lóerős villanymotor izgalmas kapcsolatának elemzésébe. Itt illetve itt található korábbi két tesztünk az elsőkerék-hajtású illetve a 4x4-es autóról.

Az új felszereltséggel és a fekete kiegészítőkkel kapcsolatban csak egy új információt tudunk még mondani. Fronthajtással 12,999, összkerékhajtással 13,409 millió forintba kerül az autó. A 4x4 felára igazán nem nagy összeg, ha valaki tényleg szeretne néha akár enyhe terepen is autózni a CR-V-vel vagy igényli az egyre ritkább valódi téli időjárásban is az összkerékhajtás biztonságát. A fogyasztás az autópályás kilométerek arányától függően 6,5-8 liter körül alakult ezen a mostani teszten. A Honda méretéhez képest városban nagyon takarékos, nagy tempónál viszont a fizika maga alá gyűri a hibridtechnológia lehetőségeit.

Ezen az áron a Sport Line kivitelű CR-V drágább az átlagnál. A Ford Kuga 150 lóerős mild hibrid hajtással ST Line kiszerelésben és a Peugeot 3008 130 lóerős dízelmotorral közepesen felszerelve egyaránt 11,1 milliós listaáron kapható meg. Persze ezekkel a kocsikkal szembe lehet állítani a japánság már sokszor bizonyított előnyeit. Ha viszont azt nézzük, hogy  a fronthajtású hibrid Toyota RAV-4 214 lóerővel közepesen felszerelve kijön 12 millióból, már nehezebb megindokolni a Honda CR-V listaárait.

A Honda CR-V katalógusa ide, árlistája ide kattintva érhető el.

És mi a helyzet a koreaiaknál ebben a kategóriában?

A fényverseny győztese pedig: a Hyundai Tucson! – 1.6 T–GDi hibrid-teszt

Soha, senkinek nem fog többé eszébe jutnia ez előző Tucson formája (ha eddig egyáltalán eszébe jutott). De az új generáció nem csak dizájnban jó.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A mesterséges intelligenciával az otthoni wifid is megtáltosodik

Négy gamer eszköz, amivel igazán teljes lehet a játékélmény

Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli

További cikkeink a témában
Magyar lakásba magyar bútort – és ne is akármilyet, minőségit!
Hirdetés