A brit MG az egyik olyan neves autómárka, ami csődbe ment, és a kínaiak leheltek bele új életet. A gyártó most bemutatta az első sorozatgyártású elektromos autóját, egy szabadidő-autót, amit több országban is árulnának, meglepően kedvező áron.
A húszas években Morris Garages néven alapították a brit MG márkát, aminek a történetét sportos típusok szegélyezték, a legutolsó nagy dobása a kilencvenes évek közepén bemutatott középmotoros roadster, az MG F volt. 2005-re azonban a Roverrel együtt csődbe ment, majd a kínai SAIC élesztette fel és viszi tovább saját fejlesztésű modellekkel.
A kínai-brit MG-ket nálunk nem forgalmazzák, de a márka most bemutatta az első elektromos autóját, amivel több piacra is betörnének.
A kompakt méretű szabadidő-autójuk, az MG ZS adja az alapját, ami 4,31 méteres hosszával és 2,59 méteres tengelytávjával éppen beillik kategóriájába, a csomagtartó 448 litere is kedvező értéknek számít.
Az elektromos MG ZS motorja 143 lóerőre és 353 Nm nyomatékra képes, és az első kerekeket hajtja, amivel 8,5 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebessége 140 km/óra.
A 44,5 kilowattórás akkumulátorról 262 kilométert képes megtenni egy feltöltéssel, városban ez 372 kilométer is lehet,
az 50 kilowattos villámtöltővel 40 perc alatt 80 százalékos töltöttség érhető el.
A divatos formáján kívül az akkumulátorra is érvényes 7 év vagy 160 ezer kilométer garancia is vonzóvá teheti az MG elektromos autóját.
A briteknél hamarosan forgalomba kerül, az első ezer példányt 21 500 fontért, azaz 7,8 millió forintért adják,
és a tervek szerint később más európai országokban, például Hollandiában is megjelennének vele.