Az Alpinát már akkor elismert tuningcégek közt jegyezték, amikor ez az 5-ös BMW megszületett. Az 1982-ben gyártott modell a turbós hathengeres motorjával a kor leggyorsabb szedánjának számított.

1972-ben jelent meg az első 5-ös sorozat a BMW-nél, és 1978-ra készült el a tuningolt változatával az Alpina. Az 528i-ből építették, aminek a háromliteres, soros hathengeres motorját turbótöltővel látták el, és ezzel a teljesítménye óriásit ugrott, 181-ről kereken 300 lóerőre nőtt. Az Alpina B7 Turbo a leggyorsabb szedánnak számított a hetvenes évek végén.

Az Alpina ezután még magasabbra tette a lécet, 1982-ben jött ki a B7 S Turbóval.

A 3,5 literesre növelt hathengeresnek a teljesítménye is nagyobb lett, 330 lóerővel és 500 Nm-rel pedig még gyorsabbá vált vele ez a BMW. 6,1 helyett 5,8 másodperc alatt gyorsult százra, a végsebessége 250-ről 261 km/órára nőtt, amivel aligha maradt ellenfele.

A sötétkék fényezése az aranyszínű csíkokkal és a sokküllős kerekekkel az Alpina jellegzetes megjelenését adja neki, akárcsak belül a plüsskárpitos sportülések, a bőrrel bevont sportkormány vagy a fából készült váltógomb.

Az órája kevesebb, mint 57 ezer kilométert mutat, de ennél valamivel többet futott, eddig mintegy 220 ezer kilométert tettek meg vele. Az Alpina B7 S Turbo még így is nagy értéket képvisel, ugyanis ez a ritkaság tökéletes állapotban került az RM Sotheby’s párizsi aukciójára, ahol 138 ezer eurót, azaz 44 millió forintnak megfelelő összeget adtak érte.

Ez is érdekelhet:

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon