Az Audi is nekifutott már a quattro feltámasztásának, de most egy független német műhelyben született meg a legendás raliautó modern újraértelmezése.
A sport quattro minden idők egyik legizgalmasabb és legsikeresebb raliautója, és az Audi egyszer már nekifogott a feltámasztásának, 2010-ben mutatta be a quattro concept tanulmányautót. Az RS5 technikájára épülő sportkupé olyan jól sikerült, hogy akár abban a formában gyártásba kerülhetett volna, és bár három évvel később újra bemutatták a koncepciót, végül nem lett belőle semmi.
Most egy német vállalkozás, az E-Legend váltja valóra az álmot,
és bár a prototípus bemutatóján (nyilván jogi okokból) csak azt emelték ki, hogy az egyik legendás raliautó inspirálta a dizájnt, nem nehéz rájönni, hogy az Audi quattróról van szó. Az izmos formáján kívül erre utalnak olyan részletek is, mint a fekete maszk, vagy a gépháztető hármas kivágása.
Az eredetitől eltérően azonban teljesen elektromos hajtás került az EL1 névre keresztelt prototípus alá.
Az összkerékhajtású sportmodell kombinált teljesítménye 816 lóerő, amivel 2,8 másodperc alatt gyorsul százra, és kevesebb, mint 10 másodperc alatt már kétszázon van. A végsebessége 255 km/óra, a padlóba épített 90 kilowattórás akkumulátor egy feltöltésével 400 kilométert képes megtenni, a töltése akár 150 kilowattal is lehetséges.
Az egészben az a legjobb, hogy az EL1 nem csak koncepció, az E-Legend gyártásba is adná az Audi quattro reinkarnációját. A szénszálas anyagból készült sportautóból 30 példányt építenének, és annak ellenére is elkelhet mind, hogy közel egymillió eurót kérnek érte. A cégnél már a következő modernizált legendát tervezik, és állítólag egy olasz raliautó adná hozzá az inspirációt, aminek a neve L-lel kezdődik, és Stratosra végződik…
Még egy E-Legend, ami nagyon bejön: