Jó esetben az autóreklámok nem unalmas „kapsz bele gumiszőnyeget is, csak vedd már meg” típusú kereskedelmi üzenetek, hanem kreatív ötleten alapuló, profi kivitelezésű, már-már művészi alkotások. Szubjektív válogatásunkban a mozgóképi tartalmakra szorítkoztunk, de így is nehéz volt szűkíteni a listát. Következzen a robot, az elefánt, egy kis koreai nyelvlecke, az ostoba terrorista, töréstesztbaki és a többiek!
Ha egy autógyárnak olyan múltja van, mint a Mercedes–Benznek, bolond volna nem kihasználni az abban rejlő potenciált. A Daimler AG nem bolond, így került egy reklámba a Patent-Motorwagen, a Sirályszárnyú, a Bobby-Merci és még számtalan más legendás típus. Bónuszként pedig Puff Daddy.
Szűk egy évtizeddel később pedig ott tartunk, hogy egy Mercedes miatt kell az élet apró császárainak új melót keresniük:
Kicsit nehézkesen mozog, és nincsenek a helyén az alkatrészei. Ez a rossz értelmezése a Citroën C4-es reklámjának, ami persze egy Transformers-rajongónak biztos nem jutna eszébe.
Nem ritka a halál feltűnése a valamilyen biztonsági eszközt vagy újítást demonstráló hirdetésekben. A Hyundai Veloster előnyét egy Ford Focussal ellentétbe állítva mutatják be ebben a több országban is betiltott reklámban.
Szintén egyszerű üzenet, ötletes, de botrányos feldolgozásban. A Volkswagen Polo öngyilkos merénylője is tiltólistára került.
Kis ügyességgel egy félszáz éves indiai tucatkocsiból is lehet divatos francia kisautó – bizonyítja ez a nálunk is sokat játszott Peugeot-reklám.
Bármilyen autót lehetne így reklámozni. De a Hondának jutott eszébe, övék a dicsőség.
Szoktuk mondani, hogy az autók manapság egyre több műanyagot és vezetéket tartalmazó használati eszközök. Van ebben igazság, de azért jó, ha tudjuk, hogy a General Motorsnál még a robotoknak is lelkük van!
Az Alfa Romeo megnyugtat, azért még van pár évünk élvezni a vezetést.
Sikertelen törésteszttel reklámozni? Igen, lehet, de akkor így kell:
A csak a végén mutatjuk meg a kocsit jellegű reklámok sorába illeszkedik ez, „a Föld leggyorsabb szedánját” hirdető alkotás is.
Hossza és jellege miatt is kilóg kicsit a válogatásból ez a mű, mivel azonban a BMW kért fel néhány rendezőt néhány hasonló elkészítésére, nyugodtan sorolhatjuk a reklámok közé. A rendező Guy Ritchie, a főszereplő akkori felesége, Madonna.
Két vad BMW után jöjjön egy hármas Golf, méghozzá a használtautó-vásárlók álma: egy megkímélt darab, nyugdíjas hölgy tulajdonostól!
Külön best ofot lehetne készíteni az ismert színészeket szerepeltető autóreklámokból. Lehet, hogy egyszer mi is csinálunk ilyet, de nem most, ezért csak egy magyar, frissebb darabot mutatunk, a hagyományostól némileg eltérő koncepcióval:
Szintén bevett szokás az autóreklámokban a konkurencia finom – vagy nem annyira finom – zrikálása. Lehet előzmény nélkül kifejezni, hogy az adott gyártó jobb kocsikat csinál, mint a versenytársak, vagy lehet egy konkrét hirdetésre reagálni – mint ebben az esetben, amikor a Jaguar válaszolt egy egyébként remek Mercedes-szpotra.
Ez is érdekelhet: