Ilyen az, ha a Red Bullt másolod, miközben a Mercedes partnercsapata vagy.
Ebben a szezonban az Aston Martin jelentős előrelépéseket tett autója fejlesztésével, hiszen a Red Bull mögött már a második erőnek látszik – legalábbis két futam után. Ez nagyrészt annak is köszönhető, hogy az Aston Martin leigazolta az RB, illetve a Mercedes korábbi aerodinamikai vezetőjét, Dan Fallowst, valamint Eric Blandint.
Ezek után nem is annyira meglepő, hogy az Aston idei autója, az AMR23 szinte minden aerodinamikai elemében megegyezik a Red Bulléval. Persze akad néhány kulcsfontosságú terület, ahol a két autó különbözik egymástól, ez pedig leginkább annak köszönhető, hogy az Aston Martin a Mercedes ügyfélcsapata, így a motorokon túl több alkatrészt is a német márkától szereznek be. Az olasz Formu1a.uno elemzése szerint pedig pont az a baj, hogy az autó teljes hátulja a Mercedestől származik:
„A váltó és a hátsó felfüggesztés ugyanaz, mint a Mercedes idei versenygépében. Ezek az alkatrészek valamivel nagyobbak és nehezebbek, így az AMR23 diffúzoránál kisebb a légáramlás. Ezt a kialakítást pedig kifejezetten egy nagyon kompakt karosszériájú autóhoz tervezték, mint amilyen W14 koncepciója.”
Az Aston Martin autójában tehát a Red Bull aerodinamikája és a Mercedes-motor, illetve -alkatrészek mechanikája ütközik, vagyis az olasz portál lényegében azt mondja, hogy
a Mercedes hátráltatja az Aston Martin fejlődését, és azt, hogy igazán felvegye a versenyt a Red Bull-lal.
A Mercedes zsinórban nyolc konstruktőri világbajnoki cím után kisebb mélyrepülésbe kezdett, az előző szezonban már csak a harmadik erőnek számított, és úgy tűnik, ezt a formáját idénre is átmentette.
(Forrás: Gpblog.com, fotó: Getty Images)
Ez is érdekelhet: