Zéró emisszió, hatalmas erő, óriási csomagtartó, földúton is használható futómű és ráadásul még gyönyörű is az új Porsche.
A címbeli hasonlatot nem én találtam ki, maga a Porsche jellemezte így az új modellt, amit úgy terveztek, hogy mindenféle felhasználásra alkalmas legyen, de közben mégis Porsche maradjon. Hogy ez mennyire sikerült valójában, majd az éles menetpróbán derül ki igazán, de az online sajtótájékoztatón a kocsi tesztelése során készült videók bemutatása már elég volt ahhoz, hogy ne nagyon kételkedjünk a Taycan Cross Turismo off road-képességeiben.
Az új modellváltozat kétcentis emelést kapott a szedánhoz képest, de a légrugózással terepen további három centivel lehet megnövelni a hasmagasságot. A karosszéria áramvonalasságát mutató így is parádésan alacsony maradt: cw=0,26 (a Turbo S-nél 0,27).
Minden Cross Turismo összkerékhajtású, így a kocsi olyan terepképességekkel rendelkezik, ami nem tipikus egy villámgyors utcai Porschénél. Még egy új kényelmi szolgáltatást is sikerült beprogramozni a futóműbe: a Smartlift nevű funkcióval megadható az autónak, hogy bizonyos pontokon mindig magasabbra emelje a kocsi alját. Gonosz fekvőrendőrök, kapuakasztók eszén lehet túljárni ezzel a trükkel.
A Cross Turismo üzemmódválasztó menüje kapott egy extra "Gravel", azaz Murva üzemmódot is, amivel könnyű terepen, tempós földúton lehet igazán jól kiautózni az új Porschét. Az elektronika ilyenkor a felfüggesztést, a motorok vezérlését, a hajtást, benne a torque vectoring alprogramot, a menetstabilizálást és a hátsó differenciálművet mind-mind murvamenő üzemre kapcsolja.
A Taycan 33 lítium-ion cellából álló, 93,4 kWh-s akkumulátora 800 voltos (valójában az aktuális helyzettől függően 610-835 voltos) rendszerfeszültség mellett táplálja a motorokat. A visszatöltés teljesítményét 290 kW-ra növelték, ami a Porsche szerint világelső érték a villanyautók között. A kocsit alapáron 11, felárért 22 kW-os váltóáramú töltési képességgel szállítják, a 270 kW-os csúcsteljesítményű gyorstöltés alapáras tétel.
A Taycan Cross Turismo minden változatában kétmotoros, az első és hátsó hajtómotor összteljesítménye az alapmodell, az S, a Turbo és a Turbo S esetén 380 (476), 490 (571), 625 (680) illetve 625 (761) lóerő. (A zárójeles számok a rajtprogram aktiválása után rövid ideig elérhető átmeneti csúcsteljesítmény-értékek.) A legdurvább verzió 2,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, a végsebesség minden modellnél elektronikusan korlátozott 250 km/h-ban.
Bár a Cross Turismo műszakilag megegyezik a Taycannal, az elektronika hangolásával, szoftverfinomításokkal mégis sikerült elérni, hogy a nagyobb, tágasabb, magasabb új modell energiafogyasztási paraméterei a standard méréseken minimálisan javuljanak az alapmodellhez képest. Az optimalizálás eredményeit állítólag a sima Taycanok is megkapják majd egy online frissítés keretében.
A kombis vagy inkább talán shooting brake-es karosszéria is segített kiterjeszteni a Taycan lehetőségeit. Az övvonalig 446 literes raktér 1212 literesre bővíthető.
Az igazán aktív életet élő kombi-villany-Porschések számára a Cross Turismóval egyidőben a Porsche bemutatott két új elektromos kerékpártípust is. A bringákhoz pedig készült egy három kerékpár szállítására alkalmas gyári biciklitartó a kocsi hátuljára, amelyen akkor is fent maradhatnak a kétkerekűek, ha út közben ki kell nyitni a csomagtérajtót valahol. A Taycan Cross Turismóhoz gyári tetőbox is kapható, amellyel romlik ugyan a légellenállás és a hatótáv, de a ládát úgy tervezték, hogy még 200 km/h-nál is biztosan a tetőn maradjon.
A Cross Turismo forgalmazása ősszel kezdődik; áráról, feláráráról az azonos felszereltségű Taycanhoz képest még nincs információnk. A sajtótájékoztató után megkérdeztük, lesz-e esetleg olyan Taycan, ami a kombikarosszéria praktikumát a terepes képességek nélkül tudja nyújtani annak, akinek csak erre van szüksége, de erre sejtelmes mosolygáson kívül nem kaptunk választ.