Kiéleződött a harc erre az idényre a Formula–1-ben, a csapatok pedig gyanakodva tekintenek a másik istállótól érkező újításokra.
Az elmúlt években a Red Bull dominálta a Formula–1-et, idénre azonban a McLaren, a Ferrari és most már a Mercedes is komoly fenyegetést jelent az osztrák istállóra. Ez pedig arra készteti az energiaitalosokat, hogy gyanakodva tekintsenek a másik csapatoktól érkező újításokra.
Az általában jól értesült Auto, Motor und Sport (AMS) szerint az RB nemrég panaszt nyújtott be az FIA-hoz a McLaren fékjei miatt, ugyanis arra gyanakodnak, hogy a wokingiak elöl és hátul is egy-egy extra lyukat használnak a fékdobokon, ami segítheti a gumik hőmérsékletének szabályozását, valamint összefügghet a gumikezelés javulásával.
Azt tudni kell, hogy ezek a lyukak nem számítanak teljesen tiltott megoldásnak, a csapatok ugyanis szenzorokkal gyűjtenek információkat a felnik és a gumik hőmérsékletéről, a luykak pedig ezen szenzor kábelezéséhez szükségesek. Igen ám, de a szabályok szerint ezeket a lyukakat a szabadedzéseket követően le kell zárni, az RB azonban azt feltételezi, hogy ez nem történik meg minden esetben a McLarennél.
Az FIA a Brit Nagydíj versenyhétvégéjén külön figyelte a wokingiakat, akik akkor szigetelőszalaggal zárták le a lyukakat, ez pedig akár meg is magyarázhatná, miért nem működtek jól Lando Norris autóján a használt gumik – persze az is könnyen lehet, hogy az MCL38 beállításai egyszerűen nem voltak ideálisak a változó időjárási körülmények okozta hol nedves, hol száraz pályához.
Akárhogy is volt/van, az a tény, hogy a Red Bull panaszt tett, jól mutatja, hogy mennyire kiéleződött a harc erre az idényre.
(Forrás: Racingnews365.com, fotó: Getty Images)
Ez is érdekelhet: