És még el sem kezdődött a szezon...
A világbajnoki címet megcélzó Red Bull már februárban kijelentette (a Ferrari tavalyi, gyanús energiaforrása kapcsán), ha valami gyanúsat látnak, azt azonnal jelenteni fogják, nehogy bárki is jogtalan előnyhöz jusson (velük szemben).
A Mercedes trükkös, ám baromi zseniális kormányrendszere ellen egyelőre még keresik megfelelő jogszabályokat az osztrák istállónál, ám a címvédő hátsó fékhűtésének szabályosságát már olyan szinten sikerült megkérdőjelezniük, hogy az FIA új direktívát adott ki, amely bizony változtatásra kényszeríti a csapatot.
A probléma alapvetően az volt, hogy a Mercedes elrejtett egy plusz légcsatornát a hátsó fékfűtés szabályozott zónája fölött, amely extra hűtést nyújtott a fékeknek és a keréktárcsának, ergo a gumikezelést is befolyásolta.
Erre az FIA előállt a TD 014/20-as technikai direktívával, ami minden ilyen megoldást megtilt, már Melbourne-től kezdve, vagyis még a hétvégi szezonnyitó előtt módosítania kell a Mercedesnek, és a feltételezések szerint a rózsaszín Mercedesnek a Racing Pointnak is.
Eközben...
(Forrás: ,motorsport.com fotó: Getty Images)