A Szovjetunió luxusautóit nem ritkán az amerikai cirkálók ihlették, és ezért emlékeztethet minket az ötvenes-hatvanas évek tengerentúli limuzinjaira egy klasszikus szovjet típus modern újraértelmezése.

A gorkiji autógyárban 1948-ban indult a fejlesztése a Pobedánál nagyobb, de a ZISZ-nél kisebb modellnek. Az amerikai limuzinok stílusát idéző, 5,5 méter hosszú autót 3,5 literes, hathengeres motorral szerelték, az első típus volt, ami a szarvas-orrdíszt viselte. Mivel a gorkiji üzemet eredetileg Molotovról nevezték el, az újdonság a ZIM-12 nevet kapta.

Molotov száműzésével az autót GAZ-12-re keresztelték, és az utódja, az 1958-ban bemutatott GAZ-13 már rendes nevet is kapott: ez lett a Csajka. A legendás szovjet luxusautó elődjét most egy orosz dizájner, Szergej Barinov élesztette fel:

a projekt azt képzeli el, milyen lenne a ZIM mai, modern megfelelője, amit Hyperliner néven ismerhetünk meg.

A retró prototípus nem egyszerűen a klasszikus ZIM újragondolása, a stílusa az ötvenes-hatvanas évek amerikai limuzinjait is idézi,

erre utal a panorámaszélvédő, és az utastérben is ügyesen kombinálták a régi stílust a modern technikával. Csajka már rég nincs, de ha ebben a formában valóra válna, szerintünk lenne kereslet a szarvas-emblémás orosz luxusautóra.

Ez is érdekelhet:

Csak Brezsnyevnek lehetett meggypiros Csajkája

A főtitkári autó még ma is megvan, és egy vagyont kérnek érte.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Villeneuve odaszólt a McLarennek: Ilyet azok a csapatok mondanak, amelyek nem nyernek

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés