Jól halad a Seat, hogy önállóvá tegye a sportos modelleket kínáló Cupra márkát. Az Ateca volt első típus, amit már nem Seat néven árulnak, de a most bemutatott Formentor lesz az első, aminek nincs is megfelelője a Seatnál.
Régóta a Cupra jelöli a Seat sportos modelljeit, és a Volkswagen-csoporton belül nemrég úgy döntöttek, hogy önálló márkát csinálnak belőle. Kapott is egy saját emblémát, és az első modellje is megjelent, a Cupra Ateca nevében már sehol nincs benne a Seat. De a típus mégiscsak egy Seat átalakításával született, mostanáig kellett várni az első valóban saját modellre.
Az új Cupra neve Formentor, és a prototípusát a genfi autószalonon leplezik le.
A méreteit nem részletezték, de a képeket nézve a kompakt crossoverek, azok közül is a sportosabbak közé illik. A vagány formájú karosszériája nem olyan magas, mint egy terepjárónak, de azért láthatóan megemelték a kompakt autókéhoz képest.
A neve Cupra, de a formája akár Seat is lehetne, a fényszórók, a hűtőmaszk és a fénycsíkkal összekötött hátsó lámpák dizájnja a Tarraco stílusát követi.
Persze ezzel nincsen semmi baj, a Seatok formáját mindig is a látványosabbak között tartottuk számon. A Formentor belső tere is a Seatnál megszokott berendezést követi.
A műszaki tartalmáról is nagyon szűkszavúan nyilatkoztak, ezért csak annyit tudni, hogy konnektorról tölthető hibrid hajtást kap a Formentor.
A turbós benzinmotorból és elektromotorból álló rendszer 245 lóerős, duplakuplungos váltó osztja be az erejét, és egy feltöltéssel 50 kilométert is képes megtenni tisztán elektromosan.
A Formentor nem a futurisztikus tanulmányautók sorát erősíti, akár ebben a formában is gyártásba kerülhetne, és vélhetően éppen ez a terve is a Seat önállósodott sportmárkájának.