A villanyautós bárhol leparkolhat és a kábelekkel se kell vacakolnia.
Nem is magyarázzuk túl, inkább mutatjuk rögtön a Volkswagen gyári videóin, hogy működik az új szolgáltatás, ami leveszi a villanyautósok válláról a szabad töltőcsatlakozós parkolóhely keresgélésének és a kábellel való küszködés terheit. Ez volt az elmélet:
Így néz ki a gyakorlat az első prototípusokkal:
A dupla energia-áttöltés (hálózatból robotba, robotból autóba) ugyan jelent néhány százalék veszteséget, de ezt egy zsúfolt parkolóhelyen a hosszabb időre otthagyott kocsiknál kompenzálja, hogy az 50 kW-os gyorstöltőre dugott átlagos villanyautó, ami úgy 30-40 perc alatt feltöltődik ezzel a teljesítménnyel, nem foglalja akár órákon át feleslegesen a csatlakozót. Így egy töltőhely a mobil töltőegységgel kiegészítve megsokszorozhatja kapacitását.
Az ötlet egyébként nem a Volkswagennél merült fel először. Kínában Carl néven már korábban is láthattunk gyorstöltő-robotot egy Aiways nevű cégtől, ami Európában is jelentett be szabadalmakat, így lehet, hogy a VW kis R2D2-inak gyorsan akad konkurenciája!