A villanyautós bárhol leparkolhat és a kábelekkel se kell vacakolnia.

Nem is magyarázzuk túl, inkább mutatjuk rögtön a Volkswagen gyári videóin, hogy működik az új szolgáltatás, ami leveszi a villanyautósok válláról a szabad töltőcsatlakozós parkolóhely keresgélésének és a kábellel való küszködés terheit. Ez volt az elmélet:

Így néz ki a gyakorlat az első prototípusokkal:

A dupla energia-áttöltés (hálózatból robotba, robotból autóba) ugyan jelent néhány százalék veszteséget, de ezt egy zsúfolt parkolóhelyen a hosszabb időre otthagyott kocsiknál kompenzálja, hogy az 50 kW-os gyorstöltőre dugott átlagos villanyautó, ami úgy 30-40 perc alatt feltöltődik ezzel a teljesítménnyel, nem foglalja akár órákon át feleslegesen a csatlakozót. Így egy töltőhely a mobil töltőegységgel kiegészítve megsokszorozhatja kapacitását.

Az ötlet egyébként nem a Volkswagennél merült fel először. Kínában Carl néven már korábban is láthattunk gyorstöltő-robotot egy Aiways nevű cégtől, ami Európában is jelentett be szabadalmakat, így lehet, hogy a VW kis R2D2-inak gyorsan akad konkurenciája!

Ez a Volkswagen termék pedig már 75 éves:

75 éve így indult a bogárhátú Volkswagen sorozatgyártása

Az üzem beindítása egy brit főtisztnek köszönhető.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Könnyű kérdés, hogy mikor mutatták be ezeket az autótípusokat. Vagy mégsem?

További cikkeink a témában
Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli
Hirdetés