A villanyautós bárhol leparkolhat és a kábelekkel se kell vacakolnia.

Nem is magyarázzuk túl, inkább mutatjuk rögtön a Volkswagen gyári videóin, hogy működik az új szolgáltatás, ami leveszi a villanyautósok válláról a szabad töltőcsatlakozós parkolóhely keresgélésének és a kábellel való küszködés terheit. Ez volt az elmélet:

Így néz ki a gyakorlat az első prototípusokkal:

A dupla energia-áttöltés (hálózatból robotba, robotból autóba) ugyan jelent néhány százalék veszteséget, de ezt egy zsúfolt parkolóhelyen a hosszabb időre otthagyott kocsiknál kompenzálja, hogy az 50 kW-os gyorstöltőre dugott átlagos villanyautó, ami úgy 30-40 perc alatt feltöltődik ezzel a teljesítménnyel, nem foglalja akár órákon át feleslegesen a csatlakozót. Így egy töltőhely a mobil töltőegységgel kiegészítve megsokszorozhatja kapacitását.

Az ötlet egyébként nem a Volkswagennél merült fel először. Kínában Carl néven már korábban is láthattunk gyorstöltő-robotot egy Aiways nevű cégtől, ami Európában is jelentett be szabadalmakat, így lehet, hogy a VW kis R2D2-inak gyorsan akad konkurenciája!

Ez a Volkswagen termék pedig már 75 éves:

75 éve így indult a bogárhátú Volkswagen sorozatgyártása

Az üzem beindítása egy brit főtisztnek köszönhető.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

Mondunk öt tuti tippet, hogy a sapkaszezonban is kifogástalan legyen a frizurád

A Player kérdése: Nálad már beütött a karácsonyi kajakóma?
18% Naná, és nagyon keményen.
35% Igen, de menedzselhető.
48% Szerencsére nem.
Az ikon újjászületik: megérkezett Magyarország első branded rezidenciája
Hirdetés