A sportág szerint ez pont egybevág a fenntarthatósági céljaikkal.

A Forma–1 néhány hónapja készített egy fenntarthatósági akciótervet, hogy csökkentse ökológiai lábnyomát. A cél többek között az lenne, hogy

  • 2030-ra egy teljesen karbonsemleges hibrid erőforrások kerüljenek az F1-es autókba, valamint
  • 2025-ig fenntarthatóvá teszik a versenyeket.

És akkor a sportágat tulajdonló Liberty Media most bejelentette, hogy a világ legszennyezőbb olajvállalatával, a szaúd-arábiai Aramcóval bővítette a globális partnerek listáját (DHL, Emirateshez, Heineken, Pirelli, Rolex).

A fentebb említettek fényében elsőre (és másodikra is) visszásnak tűnik a megállapodás, amely egyébként több évre szól, és amely értelmében az Aramco a spanyol, a magyar és az amerikai futamok névadó szponzora is lesz.

Ugyanakkor az F1 hangsúlyozza, hogy szerinte ezzel nincs semmi baj, mert az olajvállalattal közösen dolgoznak zöldebb energiaforrások és technológiák fejlesztésén.

Ez pedig valószínűleg azt is jelentheti, hogy hamarosan a Szaúd-arábiai Nagydíj is a versenynaptár része lesz:

Teljesen őrült összeggel vásárolná be magát Szaúd-Arábia az F1-versenynaptárba

Közel-keleti helyszínnel bővülhet az F1 versenynaptára.

(Forrás: racefans.net, fotó: Getty Images) 

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Egyszerre vérzett el és jutott fel a csúcsra a Red Bull az imolai időmérőn

A Nio ezt az elektromos autót indítja a Tesla ellen

Olasz stílus és angol elegancia találkozik a Morgan legújabb sportautójában

További cikkeink a témában