A sportág szerint ez pont egybevág a fenntarthatósági céljaikkal.

A Forma–1 néhány hónapja készített egy fenntarthatósági akciótervet, hogy csökkentse ökológiai lábnyomát. A cél többek között az lenne, hogy

  • 2030-ra egy teljesen karbonsemleges hibrid erőforrások kerüljenek az F1-es autókba, valamint
  • 2025-ig fenntarthatóvá teszik a versenyeket.

És akkor a sportágat tulajdonló Liberty Media most bejelentette, hogy a világ legszennyezőbb olajvállalatával, a szaúd-arábiai Aramcóval bővítette a globális partnerek listáját (DHL, Emirateshez, Heineken, Pirelli, Rolex).

A fentebb említettek fényében elsőre (és másodikra is) visszásnak tűnik a megállapodás, amely egyébként több évre szól, és amely értelmében az Aramco a spanyol, a magyar és az amerikai futamok névadó szponzora is lesz.

Ugyanakkor az F1 hangsúlyozza, hogy szerinte ezzel nincs semmi baj, mert az olajvállalattal közösen dolgoznak zöldebb energiaforrások és technológiák fejlesztésén.

Ez pedig valószínűleg azt is jelentheti, hogy hamarosan a Szaúd-arábiai Nagydíj is a versenynaptár része lesz:

Teljesen őrült összeggel vásárolná be magát Szaúd-Arábia az F1-versenynaptárba

Közel-keleti helyszínnel bővülhet az F1 versenynaptára.

(Forrás: racefans.net, fotó: Getty Images) 

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Hóban, sötétben, az autópálya leállósávjában szerelte fel a téli gumikat egy nem okos autós

További cikkeink a témában
Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!
Hirdetés