A sportág szerint ez pont egybevág a fenntarthatósági céljaikkal.
A Forma–1 néhány hónapja készített egy fenntarthatósági akciótervet, hogy csökkentse ökológiai lábnyomát. A cél többek között az lenne, hogy
- 2030-ra egy teljesen karbonsemleges hibrid erőforrások kerüljenek az F1-es autókba, valamint
- 2025-ig fenntarthatóvá teszik a versenyeket.
És akkor a sportágat tulajdonló Liberty Media most bejelentette, hogy a világ legszennyezőbb olajvállalatával, a szaúd-arábiai Aramcóval bővítette a globális partnerek listáját (DHL, Emirateshez, Heineken, Pirelli, Rolex).
A fentebb említettek fényében elsőre (és másodikra is) visszásnak tűnik a megállapodás, amely egyébként több évre szól, és amely értelmében az Aramco a spanyol, a magyar és az amerikai futamok névadó szponzora is lesz.
Ugyanakkor az F1 hangsúlyozza, hogy szerinte ezzel nincs semmi baj, mert az olajvállalattal közösen dolgoznak zöldebb energiaforrások és technológiák fejlesztésén.
Ez pedig valószínűleg azt is jelentheti, hogy hamarosan a Szaúd-arábiai Nagydíj is a versenynaptár része lesz:
(Forrás: racefans.net, fotó: Getty Images)