Nem tankolnak se benzint, se gázolajat.

A brit költségvetésnek 2019-ben, a járvány előtt 16,4 milliárd font bevétele származott a forgalomban lévő 32,9 millió jármű fogyasztásának üzemanyag-adójából. Az elektromos járművek elterjedésének optimista forgatókönyvét feltételezve az üzemanyag-adóból származó bevétel 2028-ra ötmilliárd fonttal 11,4 milliárdra csökkenhet.

Az ötmilliárd fontos csökkenés nagyjából annyi, amennyit a brit költségvetés az autópályák és főútvonalak üzemeltetésére, karbantartására és bővítésére évente fordít.

A RAC Foundation közlekedéspolitikai és kutatási szervezet tanulmánya azonban azt is kimutatta, hogy az üzemanyagadóból származó bevétel csökkenését rövid távon mérsékeli, hogy az autósok a dízelekről benzines és plug-in hibrid autókra állnak át.

Ha rögtön elektromos autókra állnának át, jóval nagyobb lenne az adóbevétel csökkenése.

Az SMMT autóipari szakmai képviseleti szervezet jelentése alapján 2021-ben 48,1 százalékkal zuhant a dízelautók értékesítése az előző évihez képest, csak 8,2 százalékát adták a teljes értékesítési volumennek. 2020-ban az eladott autóknak még 16 százaléka volt dízel.

A hibridek értékesítése viszont 64,7 százalékkal nőtt, most a teljes, 1,65 millió autós volumen 18 százaléka. A legkeresettebbek a benzines autók voltak 46,3 százalékkal, de az előző évinél 15,7 százalékkal kisebb volumenben.

(Forrás: RAC, SMMT, MTI)

Ez is érdekelhet:

Tovább nőhet az elektromos autók ára

Lehet, hogy egyszer olcsóbbak lesznek, de úgy tűnik, nem mostanában.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

Amikor a világ legnagyobb autóversenyzői a Népligetben nyomták

További cikkeink a témában