Sok előzetes és prototípus után a Sony és a Honda végre bemutatta a közösen fejlesztett elektromos autójuk sorozatgyártásba kerülő, végleges változatát, de a paraméterei alapján nagyon úgy tűnik, hogy az Afeela 1 nem fogja felforgatni a piacot.
Öt évvel ezelőtt a Sony mindenkit meglepett, amikor az év eleji szórakoztató-elektronikai kiállításon egy elektromos autó prototípusát villantotta fel. A Vision-S nagyon jól kidolgozottnak, és mindenekelőtt gyártásra késznek tűnt, főleg annak fényében, hogy nem egy hagyományos autógyártó készítette. De akkor a Sony még azt állította, hogy csak kísérletezik az autóval, nem terveznek beszállni az autóiparba.
Pár évvel később azonban találtak hozzá egy partnert, és a Hondával együtt már új néven mutatták be az elektromos autójukat. 2023-ban a CES-en még koncepcióként, egy évvel később pedig gyártáshoz közelebb álló prototípusként mutatták be az Afeela névre keresztelt autót. Idén pedig megismerhetjük azt a változatot, ami tényleg sorozatgyártásba kerül.
A Sony és a Honda közös autójának végleges neve Afeela 1.
Szép áramvonalas formája van az Afeela 1-nek, ami a méreteivel is illik az elektromos szedánok közé,
4,9 méter hosszú, jókora tengelytávja kereken 3 méteres. Nem okoz meglepetést a műszaki tartalma sem, hiszen az első és a hátsó kerekeihez is került egy 245 lóerős elektromotor, a padlóba épített 91 kilowattórás akkumulátorral pedig 482 kilométer a hatótávja, egyenáramú villámtöltőn legfeljebb 150 kilowattal lehet tölteni.
Nem hangzanak olyan számoknak, amivel bankot robbantana az Afeela 1, de még csak olyannak sem, amivel nagyon kitűnnének a többi elektromos autó közül.
A Sony révén a fedélzeti szórakoztató rendszerek, a Honda révén pedig az elektromos hajtáslánca biztosan nagyon rendben lesz, de a 90 ezer dollárról induló ára nem könnyíti meg a helyzetét az amerikai piacon, ahol a Lucid Air és a Tesla Model S is kevesebbe kerül.
Ez is érdekelhet: