Új korszakot kezd a DS történetében a most bemutatott N°8, és nem csak a nevével, hiszen ez a francia prémiummárka első olyan autója, amit az alapoktól elektromos hajtásúnak terveztek, nem is lesz elérhető másként.

Még csak pár hete annak, hogy a DS megmutatta az első képeket, és elhintette az első információkat a következő új modelljéről, máris leleplezte a N°8-ast, ami a nevével is új korszakot kezd. A DS 3, DS 4, DS 7 és DS 9 után egy kicsit még különlegesebb nevet szerettek volna, így lett belőle Numero 8, ami hamarosan a márka csúcsmodelljének szerepét is átveheti.

2020-ban jött ki az Aero Sport Lounge tanulmányautó, és egészen sok részletét megtartotta a sorozatgyártású modellen a DS
Furcsa belegondolni, hogy a DS 3 után ez még csak a második elektromos autója a DS-nek,

és az első olyan, amit eleve elektromosnak terveztek, de a N°8-cal éppen ez a helyzet. Az alapokat az STLA Medium padlólemeze adja, akárcsak a Peugeot 3008-nak és 5008-nak, vagy az új Opel Grandlandnak, ám amíg azok benzines és hibrid változatban is kaphatók, a DS-ből csak elektromos lesz.

Lehetett hallani róla egy ideje, hogy a DS egy crossover csúcsmodellen dolgozik, és 2020-ban be is mutattak egy látványos koncepcióautót Aero Sport Lounge néven, az új N°8 ennek a sorozatgyártásba szánt változata.

Nem olyan robusztus, mint a szabadidő-terepjárók, de azért megemelték a limuzinokhoz képest,

akárcsak a Peugeot a 408-ast.

Méreteit tekintve a középkategóriába érkezik a DS N°8, hiszen 4,82 méter hosszú,

1,9 méter széles és mindössze 1,58 méter magas, az áramvonalas formájának köszönhetően pedig kimondottan jó a légellenállási együtthatója, mindössze 0,24 a Cw értéke. Az eredményt többek közt a karosszériába simuló kilincsekkel és a lökhárítóba integrált mozgatható szárnyakkal sikerült elérni.

Megszokhattuk a DS-től, hogy látványos és igényes utastereket terveznek, és a N°8-nál egy fokkal még feljebb tették a mércét.

Különleges a négyküllős kormánykerék, ami mögött 10,25 colos kijelző mutatja a műszereket, középre pedig egy 16 colos, szélesvásznú érintőképernyő került, ami a hagyományos kapcsolók nagy részét is szükségtelenné tette.

Más márkáktól eltérően itt még válogathatunk a nappabőr és az alcantara között, és külön érdekesség, hogy az integrált fejtámaszos ülések nemcsak fűthetők és szellőztethetők, hanem a prémium kabriókban látott nyakfűtéssel is ellátták azokat. 2,9 méteres tengelytávjával tágas a belső, és hatalmas, 620 literes az ötödik ajtón pakolható a csomagtartó.

Háromféle változat közül választhat a DS N°8 vásárlója.

Az alapmodellben 230 lóerős motor hajtja az első kerekeket, a 74 kilowattórás akkumulátor 572 kilométeres hatótávot enged, ez a változat 7,7 másodperc alatt gyorsul százra, és 190 km/óra a végsebessége. A 97 kilowattórás akkumulátorral 245 lóerőre nőtt a teljesítmény, és igencsak figyelemreméltó a 750 kilométeres hatótáv.

Csúcsmodellje összkerék-meghajtású, 350 lóerővel és 5,4 másodperces százra gyorsulással,

és még ez a változat is 686 kilométeres hatótávot ígér. A töltés 11, később 22 kilowattal, villámtöltőnél pedig akár 160 kilowattal is mehet, ezzel fél óra alatt tölthető 20-ról 80 százalékra. Bár nem tudnánk elképzelni rajta a vonóhorgot, de ez a DS még 1600 kilogrammot vontathat is.

Jövő év közepén már az utakra kerül a DS pompás elektromos autója, és bár az árát még nem árulták el, azt igen, hogy a BMW i4 riválisának szánják, ebből lehet következtetni. Nem ez lesz a Stellantis egyetlen elektromos crossovere a középkategóriában, a hírek szerint ugyanezt a technikát használja majd új csúcsmodelljéhez az Opel is, amihez felélesztik a Manta nevét.

Ez is érdekelhet:

Elegánsabb és okosabb lett a DS 9

Új felszereltségi szint és új fedélzeti rendszer a francia limuzinban.

Új néven, nagyobb hatótávval jön a megújult DS 3

Crossback nélkül még többet megy egy töltéssel a DS kis crossovere.

Sportosan is inkább kényelmes – DS 7 E-Tense-teszt

300 lóerős plug-in hibrid hajtással is inkább a kényelmét szerettük a megújult DS 7-nek.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Ha ezek vannak otthon nálad, akkor igazi nőcsábász vagy – Avagy tárgyak, amitől izgalmas lesz egy randi otthon

A Lamborghini alternatív valóságát mutatja meg az 5-95

A Jaguar korábbi dizájnere állt elő ezzel a járgánnyal

További cikkeink a témában