A DS 7 után a kisebb szabadidő-autóját is megújította a francia prémiummárka, és a DS 3 is elhagyta a Crossback utónevet, az elektromos hajtású változata azonban erősebb és nagyobb hatótávú lesz.

A Citroënnek már csak azért is megérte feltámasztani a DS nevet, hogy bemutassa a DS 3-at, a háromajtós kisautó ugyanis a divatos külsejével és a sportos vezethetőségével is megnyerte a vevőket. A DS márka időközben önállóvá vált a Citroëntől, és a DS 3 is utódot kapott, ez lett a 2018-ban bemutatott ötajtós crossover, a DS 3 Crossback.

Most pedig itt volt az ideje a ráncfelvarrásnak, ami során a nagyobb DS 7-hez hasonlóan a DS 3 is elhagyta a Crossback nevet,

mivel időközben kiderült, hogy nem lesz hagyományos, nem-crossover testvére, ezért mostantól egyszerűen DS 3 lesz a neve. A belépőmodell ezzel illeszkedik a DS 4, DS 7 és DS 9 által alkotott sorozatba.

Mivel még nem voltak ráncai, amiket fel kellett volna varrni, ezért nem sokat változott a DS 3 külseje.

A fényszórók és a hűtőmaszk környéke újult meg, a többi DS-éhez hasonlóvá vált a nappali menetfény függőleges fénycsíkja, hátul pedig még ennél is kevesebbet változott a modell. A kínálatba új 17 és 18 colos kerekek, és két új gyöngyházfényezés érkezett.

A belső tér is ismerős lehet, új a többi DS-ből ismerős kormánykerék, és szériafelszerelés lett a nagyobbik, 10,3 colos érintőképernyő a DS új infotainment rendszerével. A kínálat továbbra is az 1,2 literes, háromhengeres benzinmotorral indul, 100 és 120 lóerővel, marad az 1,5 literes, 130 lóerős dízel, de ennél is érdekesebb az elektromos változat.

A DS 3 E-Tense technikája is megújult, az első kerekeket hajtó elektromotor teljesítménye 136-ról 156 lóerőre nőtt,

a maximum nyomatéka maradt 260 Nm. Az akkumulátor kapacitása 50-ről 54 kilowattórára növekedett, ezzel a DS 3 hatótávja is nagyobb lett, 341 helyett már 402 kilométert mehet egy feltöltéssel, tölteni legfeljebb 100 kilowattal lehet.

A megújult DS 3 első példányai a jövő év elején futnak be a kereskedésekbe, és az E-Tense változat technikáját hamarosan a műszakilag rokon Peugeot e-208 és e-2008 is megkapja.

Ez is érdekelhet:

Francia nagyautó. Ajaj? – DS 9 E-Tense-teszt

Kipróbáltuk a francia prémiummárka egyetlen nem SUV-ját.

Új néven, sportos hibriddel érkezik a megújult DS 7

360 lóerős változatot kapott a francia prémiummárka újdonsága.

Az új DS 4 megmutatja, hogy egy kompakt autó is lehet izgalmas

Bejön a francia gyártó új prémiumautója?

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés