A francia prémiummárka DS negyedik modellje lesz a crossover változatban is érkező DS 4, aminek nemcsak a dizájnja érdekes, hanem a technikája is.
A DS-nek jelenleg két modellje van a kínálatban, a kisebb DS 3 Crossback és a nagyobb DS 7 Crossback. Hamarosan érkezik a megkapó formájú limuzin, a DS 9, és máris itt a francia prémiummárka következő újdonsága, a DS 4 és DS 4 Cross, amivel idén több éves kihagyás után térnek vissza a kompaktok közé.
A DS 4 elődje még 2010-ben jelent meg Citroën-emblémával, és ahhoz hasonlóan az újdonság is eltér a kategóriában megszokottól. A DS nemcsak a hagyományos kompakt modellek riválisának szánja, mint az Audi A3, a BMW 1-es sorozat és a Mercedes A-osztály, hanem
a prémium crossoverek ellenfele is lesz, mint amilyen a BMW X2, a Cupra Formentor és a Lexus UX.
Az újdonság fantasztikusan néz ki a képeken, a DS jelenlegi dizájnját viszi tovább, még annál is élesebb vonalakkal.
A karosszéria tele van izgalmas részletekkel, mint a függőleges menetfények és a kristályszerű fényszórók, a rejtett kilincsek a DS 3-ról lehetnek ismerősek. Az aerodinamikus kerekek alapból 19 colosak, de akár 20 colosak is lehetnek.
A méreteivel a DS 4 beillik a kategóriatársak közé, az ötajtós modell 4,4 méter hosszú, 1,83 méter széles és 1,47 méter magas, a tengelytávja 2,68 méter, a csomagtartó alapesetben 440 literes, ami nagyobb a kategóriában megszokottnál.
Az új DS 4 azért is érdekes, mert sok közös jellemzője lesz a hamarosan érkező vadonatúj Opel Astrával és Peugeot 308-cal.
A bőrrel vagy Alcantarával borított, karbonnal vagy fával díszített belső tér a DS-től megszokott módon extravagáns,
de nem olyan eklektikus, mint a DS 3-ban és DS 7-ben. A műszerfalon elrejtették a középső szellőzőnyílásokat, de megmaradtak a klímaberendezés kapcsolói, szépek a részben kézzel készült varrások, a hangulathoz a 14 hangszórós, 690 wattos Focal Electra hifi is hozzátesz.
A kormánykerék mögött színes kijelző mutatja a műszereket, és a DS 4 újdonsága a kiterjesztett valósággal működő head-up display, ami látszólag az útra vetíti az információkat. A 10 colos érintőképernyőn új, Iris System névre keresztelt rendszer fut, amit
az okostelefonokhoz hasonlóan lehet kezelni, akár az ülések közé került 5 colos touchpad-kijelzővel is.
A motorkínálat a DS-nél korábban megismert erőforrásokból áll, így az 1,2 literes, 130 lóerős háromhengeres és az 1,6 literes, 180 vagy 225 lóerős négyhengeres benzines mellett az 1,5 literes, 130 lóerős dízelmotor választható.
Minden modellhez széria a nyolcfokozatú automata sebességváltó, kézi váltós DS 4 már nem lesz.
A DS 4-ből természetesen konnektorról tölthető hibrid változat is készül,
az E-Tense kivitelt 180 lóerős benzinmotorral, 110 lóerős elektromotorral és nyolcfokozatú automata váltóval szerelik. A DS 7-hez hasonlóan a kombinált teljesítménye 225 lóerő, a 12,4 kilowattórás akkumulátor egy feltöltésével 50 kilométert tehet meg tisztán elektromosan.
Az alapmodellen kívül sportos Performance Line és szabadidős Cross változatban is jön a DS 4, ami 2-es szintű önvezetésre képes, nemcsak tartja a sávot és a távolságot, de félautomatán előz, és a kanyarok előtt önállóan lassít.
Az autón lévő kamerákat használja az aktív futómű, a mátrixfényszóró, a 360 fokos panorámakép és az éjjellátó rendszer is.
A DS 4 bemutatóján hivatalosan nem esett szó a tisztán elektromos hajtású változatról, de nem zárták ki a lehetőségét sem.
A francia prémiummárka kompakt újdonsága idén késő ősszel érkezik a magyarországi DS-kereskedésbe, ahol egy igazi ülésben ülve, virtuális valóság segítségével, VR-sisakban lehet majd konfigurálni.