Az önállóvá vált DS egy teljesen új modellt mutatott be, ami meglepetésre nem crossover, de még csak nem is egyterű, hanem egy hagyományos formájú elegáns szedán. A DS 9 konnektorról tölthető hibridként érkezik.

A DS márka újabban két modellt kínált, és a DS 3 Crossback és a DS 7 Crossback is crossover, most azonban egy klasszikus limuzint készítettek a franciák. A vadonatúj DS 9 nem olyan felfújt formájú, mint az elődjének tekinthető DS 5, hanem egy elegáns vonalú szedán, ami a márka kínálatának csúcsára érkezik.

A dizájnja nem olyan extravagáns, mint a legendás régi DS-nek, de azért kitűnik a kategóriájából.

A méreteivel mindenképpen, a DS 9 ugyanis 4,93 méter hosszú, a tengelytávja 2,9 méteres. Még elég új a DS márka, de a jellegzetes hűtőmaszkról és fényszórókról azonnal felismerheted a 9-est is, a hátsó szélvédő sarkaiba tett irányjelzők a klasszikus DS-t idézik.

A formája láttán nehéz lenne letagadnia, hogy ugyanarra az alapra épül, mint a Peugeot 508, de annál jóval nagyobb,

a hossza 18, a tengelytávja 10 centiméterrel nőtt. Más különbségek is akadnak: az ötajtós 508-hoz képest a DS 9 négyajtós, és az oldalablakok sem keret nélküliek, de a kilincsei a karosszériába simulnak, mint a DS 3-nak.

A DS 9 berendezése a francia luxus hagyományait folytatja.

A műszerfalat puha anyagokkal vonták be, a vezető elé két nagyméretű színes képernyő is került, és még kényelmesebbek a hátsó ülések, amelyek fűthetők, hűthetők és masszázzsal is ellátták őket, ezt a funkciót a hátsó kartámaszból lehet kezelni.

A kínálat alapja az E-Tense lesz, ami egy konnektorról tölthető hibrid, és többféle teljesítménnyel kérhető.

A belépőmodell az 1,6 literes, 180 lóerős benzinmotorral és a 110 lóerős elektromotorral 225 lóerős, a 11,9 kilowattórás akkumulátor feltöltésével 40-50 kilométert képes megtenni elektromosan, legfeljebb 135 km/órás sebességgel.

A plug-in hibrid DS 9-nek később erősebb változatai is érkeznek,

elsőkerék-hajtással, 250 lóerővel és nagyobb elektromos hatótávval, valamint összkerékhajtással és 360 lóerővel. Ha nem kérsz a hibridből, akkor az 1,6 literes, turbós benzinest is rendelheted 225 lóerővel, de a Peugeot 508-cal ellentétben dízel nem lesz a DS 9-ből.

A DS limuzinja a francia márka legújabb vezetéstámogatóit is megkapja, közülük

a legérdekesebb az Active Scan Suspension, ahol egy kamera figyeli az utat, és a burkolat minőségéhez igazítja a futómű csillapítását.

Az éjjellátóval és parkoló asszisztenssel is felszerelt DS 9 szinte önvezetésre is képes, a dugóban araszolástól egészen a 180 km/órás sebességig.

Ez is érdekelhet:

4,12 méter stílus – DS 3 Crossback-teszt

A DS már nem egy luxibb Citroën, és a tervezői éltek is a lehetőséggel, hogy egy karakteres, harmonikus, vonzó egyéniségű kisautót alkossanak.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Négy gamer eszköz, amivel igazán teljes lehet a játékélmény

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés