Az önállóvá vált DS egy teljesen új modellt mutatott be, ami meglepetésre nem crossover, de még csak nem is egyterű, hanem egy hagyományos formájú elegáns szedán. A DS 9 konnektorról tölthető hibridként érkezik.
A DS márka újabban két modellt kínált, és a DS 3 Crossback és a DS 7 Crossback is crossover, most azonban egy klasszikus limuzint készítettek a franciák. A vadonatúj DS 9 nem olyan felfújt formájú, mint az elődjének tekinthető DS 5, hanem egy elegáns vonalú szedán, ami a márka kínálatának csúcsára érkezik.
A dizájnja nem olyan extravagáns, mint a legendás régi DS-nek, de azért kitűnik a kategóriájából.
A méreteivel mindenképpen, a DS 9 ugyanis 4,93 méter hosszú, a tengelytávja 2,9 méteres. Még elég új a DS márka, de a jellegzetes hűtőmaszkról és fényszórókról azonnal felismerheted a 9-est is, a hátsó szélvédő sarkaiba tett irányjelzők a klasszikus DS-t idézik.
A formája láttán nehéz lenne letagadnia, hogy ugyanarra az alapra épül, mint a Peugeot 508, de annál jóval nagyobb,
a hossza 18, a tengelytávja 10 centiméterrel nőtt. Más különbségek is akadnak: az ötajtós 508-hoz képest a DS 9 négyajtós, és az oldalablakok sem keret nélküliek, de a kilincsei a karosszériába simulnak, mint a DS 3-nak.
A DS 9 berendezése a francia luxus hagyományait folytatja.
A műszerfalat puha anyagokkal vonták be, a vezető elé két nagyméretű színes képernyő is került, és még kényelmesebbek a hátsó ülések, amelyek fűthetők, hűthetők és masszázzsal is ellátták őket, ezt a funkciót a hátsó kartámaszból lehet kezelni.
A kínálat alapja az E-Tense lesz, ami egy konnektorról tölthető hibrid, és többféle teljesítménnyel kérhető.
A belépőmodell az 1,6 literes, 180 lóerős benzinmotorral és a 110 lóerős elektromotorral 225 lóerős, a 11,9 kilowattórás akkumulátor feltöltésével 40-50 kilométert képes megtenni elektromosan, legfeljebb 135 km/órás sebességgel.
A plug-in hibrid DS 9-nek később erősebb változatai is érkeznek,
elsőkerék-hajtással, 250 lóerővel és nagyobb elektromos hatótávval, valamint összkerékhajtással és 360 lóerővel. Ha nem kérsz a hibridből, akkor az 1,6 literes, turbós benzinest is rendelheted 225 lóerővel, de a Peugeot 508-cal ellentétben dízel nem lesz a DS 9-ből.
A DS limuzinja a francia márka legújabb vezetéstámogatóit is megkapja, közülük
a legérdekesebb az Active Scan Suspension, ahol egy kamera figyeli az utat, és a burkolat minőségéhez igazítja a futómű csillapítását.
Az éjjellátóval és parkoló asszisztenssel is felszerelt DS 9 szinte önvezetésre is képes, a dugóban araszolástól egészen a 180 km/órás sebességig.