Klasszikus limuzin sziluettje és légies, keret nélküli ablakai vannak, a franciákra jellemző extravaganciát pedig az ékszerszerű fényszórók és a csillogó részletek adják a DS 9-en, mely most új fedélzeti rendszerrel és felszereltségi szinttel frissült.

Esélye sincs a valódi innovációt és örök szépséget hozó DS-hez felérni, de a sportos Peugeot 508-asnak kiváló ellenpontja a hosszabb tengelytávú DS 9, melynek egyedisége igazán üdítő jelenség a Stellantis csoport autói között. Nagy hűtőmaszkját közrefogó LED-es fényszórói és a függőleges nappali menetfénye az éjszakában is azonnal felismerhetővé teszi a DS 9-et, valamint az eredeti DS-t idézi a fénypont a hátsó tetőoszlopon.

Stílusa nem változott, de az új felszereltségi szintekkel új fényezések is megjelentek a DS 9-en.

Eddig a sportos oldalt erősítő Performance Line és visszafogottabb Rivoli szintek voltak elérhetőek, melyekhez most csatlakozik az Opéra és az utazás francia módját mutató Esprit de Voyage. Az Opéra jelenti majd a csúcsot, melyben széria a Focal Electra audiorendszer és a vezetéstámogató asszisztensek mellett az éjjellátó kamera is, valamint a DS Active Scan felfüggesztés. Ez a rendszer kamerával figyeli az autó előtti útfelületet, és az egyenetlenségekre felkészülve állítja az adaptív lengéscsillapítókat.

Akinek valóban a hátsó ülés kényelme a legfontosabb, annak ott a DS Lounge csomag, melyben finom bőrrel varrt kartámasz és komfortosabb fejtámlák vannak, valamint az első utasülést vezérlő gombok, hogy nagyobb legyen a lábtér. A DS 9-ben a hátsó ülések fűthetőek és szellőztethetőek, valamint masszázsfunkciójuk is van. Hasznos felszerelés a fűthető szélvédő és az elektromos csomagtérajtó, de jó hangulatot teremt és világosabbá teszi még a fekete belteret is a napfénytető. A DS 9-eshez rendelhető bordó és világos bőrbelső is.

Óraszíjmintázatban varrott ülések és a Nappabőrhöz remekül passzoló Alcantara tetőkárpit teszi igazán finommá az Esprit de Voyage utasterét.

Amíg a legtöbb Stellantis csoporthoz tartozó autóban ugyanazokat a kapcsolókat lehet felfedezni, addig a DS 9-ben egyedi gombok sorakoznak a középkonzolon. Igazán azonban az olyan apróságok adják meg az ízét, mint az Európa térképét mintázó dombornyomott fedél vagy a tükörházak, ahol szintén visszaköszön ez a minta.

Érintőképernyős fedélzeti rendszerének digitális felületét teljesen átdolgozták és szabadon konfigurálhatóvá tették. A 12 col átmérőjű kijelzőn jelenik meg a navigációs rendszer, a klíma vezérlőpanelje és a 360 fokos kamera képe is, valamint az előre beállított widgetek a funkciók gyors eléréséhez. Navigációs rendszere figyelembe veszi a valós idejű forgalmi adatokat, és figyelmeztet a sebességmérőkre is, de azt is megmutatja, hol lehet a legnagyobb eséllyel parkolóhelyet találni.

Applikáción keresztül lehet elküldeni az autónak az úticélokat és ellenőrizni a töltési állapotot.

Mert a DS 9 kizárólag konnektorról tölthető hibridként elérhető, két teljesítményszinten. Az elsőkerék-hajtású DS 9 E-Tense 250-ben az 1,6 literes, négyhengeres turbómotor 200 lóerős teljesítménye mellé jön a 110 lóerős villanymotor és a 15,6 kWh kapacitású akkumulátor. Teljesen elektromos módban akár 85 kilométert képes megtenni egyetlen feltöltéssel.

Legerősebb változata pedig a Peugeot 508 PSE-ből is ismerős összkerékhajtású plug-in hibrid hajtással 360 lóerős rendszerteljesítményt villant. A DS 9 E-Tense 4X4 360-ban a gyengébbik modellel azonosan 200 lóerős a benzinmotor és 110 lovas a villanymotor, viszont a hátsó kerekeket egy 113 lóerős villanymotor hajtja. Ez 5,6 másodperc alatt gyorsul 100-ra, és akár 62 kilométert képes megtenni helyi emissziómentesen.

Ez is érdekelhet:

Ezt nem láttad jönni – Peugeot 508 PSE SW

360 lóerővel minden idők legerősebb Peugeot-ja az 508 PSE SW.

Fehérben is csodálatos a francia istennő

Egyetlen nap alatt 12 ezer megrendelés érkezett a Citroën DS-re a bemutató után, ami nem meglepő. Szédítően gyönyörű autó, melyben a különleges mérnöki megoldásokat futurisztikus formába csomagolták, végtelen eleganciával.

A francia limuzinok hagyományait folytatja az új DS 9

Végre egy újdonság, ami nem crossover.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

Amikor a világ legnagyobb autóversenyzői a Népligetben nyomták

További cikkeink a témában