Egyetlen nap alatt 12 ezer megrendelés érkezett a Citroën DS-re a bemutató után, ami nem meglepő. Szédítően gyönyörű autó, melyben a különleges mérnöki megoldásokat futurisztikus formába csomagolták, végtelen eleganciával.
1955 októberében tartották a DS premierjét a Párizsi Autószalonon, ahol egyetlen óra leforgása alatt már a hétszázadik autónak is gazdát találtak, pedig akkor még senki sem tudhatta, milyen fantasztikus autó a Citroën űrhajószerű limuzinja.
Végül 10 nap után a 80 ezredik autóra tettek előrendelést. Ezt a rekordot csak 60 évvel később a Tesla Model 3 tudta megdönteni.
Ehhez nagyban hozzájárult az is, hogy az elektromos autó az internet és a gyors tranzakciók korában született, az istennőnek is nevezett DS pedig második világháború pusztítása utáni újjáépítés és a francia találékonyság guruló szobra.
Közel két évtizednyi fejlesztés után dobták piacra a Traction Avant utódját, aminek formáját az olasz Flaminio Bertoni alkotta, a tervezője pedig André Lefèbvre, a ‘60-as évek végén esedékes modellfrissítés pedig Robert Opron műve. 20 éven át maradt gyártásban, közben pedig majd’ 1,5 millió darab készült a DS-ből, mely a mai napig meghatározó modell az autózás és a formatervezés történelmében.
Négyhengeres motorja és az elsőkerék-hajtás már az ‘50-es években sem volt újdonság, ahogyan a tárcsafék és a keret nélküli ablakok sem feltétlenül, azonban a Paul Magès tervezte hidropneumatikus felfüggesztés valódi csoda még ma is. Ez adja az út felett lebegés érzését, a felhőn ülő futást a DS vezetése közben.
Ezeknek a csodás hidraulika folyadékkal játszó gömböknek köszönhetően menekülhetett el Charles de Gaulle a párizsi merénylet helyszínéről, hiszen a Citroën még kilőtt gumikkal is stabilan száguldott.
1969 decemberében a Clermont Ferrand-i Citroen Morlat kereskedésbe szállították ezt a gyönyörű, fehér színű DS 21-est, melyre csak szilveszter után, január 19-én került rendszám. A kései autón már bura alól világítanak a fényszórók, melyekből a belsők a kerékkel együtt fordulva adják a kanyarba tekintő fényt.
2,2 literes, négyhengeres motorja elektronikus befecskendezős és 125 lóerős, ami pont elég a könnyed suhanáshoz.
Élete során végig garázsban tartották a DS-t és nem is nyúzták sokat, mostanra 109 500 kilométer van benne. Dohánybarna bőrkárpitja tökéletes állapotú, amiért Enzo Forgione, egy bolzanói kárpitos és Citroën specialista neve a garancia. Ő készíti a lehető legautentikusabb felújított belsőket. Az autó alján még az eredeti védőbevonat van, részletes dokumentáció mellett a korszakból származó matricák is díszítik a hibátlan francia veteránt.
Ez is érdekelhet: