Egyetlen nap alatt 12 ezer megrendelés érkezett a Citroën DS-re a bemutató után, ami nem meglepő. Szédítően gyönyörű autó, melyben a különleges mérnöki megoldásokat futurisztikus formába csomagolták, végtelen eleganciával.

1955 októberében tartották a DS premierjét a Párizsi Autószalonon, ahol egyetlen óra leforgása alatt már a hétszázadik autónak is gazdát találtak, pedig akkor még senki sem tudhatta, milyen fantasztikus autó a Citroën űrhajószerű limuzinja.

Végül 10 nap után a 80 ezredik autóra tettek előrendelést. Ezt a rekordot csak 60 évvel később a Tesla Model 3 tudta megdönteni.
Ehhez nagyban hozzájárult az is, hogy az elektromos autó az internet és a gyors tranzakciók korában született, az istennőnek is nevezett DS pedig második világháború pusztítása utáni újjáépítés és a francia találékonyság guruló szobra.

Közel két évtizednyi fejlesztés után dobták piacra a Traction Avant utódját, aminek formáját az olasz Flaminio Bertoni alkotta, a tervezője pedig André Lefèbvre, a ‘60-as évek végén esedékes modellfrissítés pedig Robert Opron műve. 20 éven át maradt gyártásban, közben pedig majd’ 1,5 millió darab készült a DS-ből, mely a mai napig meghatározó modell az autózás és a formatervezés történelmében.

Négyhengeres motorja és az elsőkerék-hajtás már az ‘50-es években sem volt újdonság, ahogyan a tárcsafék és a keret nélküli ablakok sem feltétlenül, azonban a Paul Magès tervezte hidropneumatikus felfüggesztés valódi csoda még ma is. Ez adja az út felett lebegés érzését, a felhőn ülő futást a DS vezetése közben.

Ezeknek a csodás hidraulika folyadékkal játszó gömböknek köszönhetően menekülhetett el Charles de Gaulle a párizsi merénylet helyszínéről, hiszen a Citroën még kilőtt gumikkal is stabilan száguldott.

1969 decemberében a Clermont Ferrand-i Citroen Morlat kereskedésbe szállították ezt a gyönyörű, fehér színű DS 21-est, melyre csak szilveszter után, január 19-én került rendszám. A kései autón már bura alól világítanak a fényszórók, melyekből a belsők a kerékkel együtt fordulva adják a kanyarba tekintő fényt.

2,2 literes, négyhengeres motorja elektronikus befecskendezős és 125 lóerős, ami pont elég a könnyed suhanáshoz.

Élete során végig garázsban tartották a DS-t és nem is nyúzták sokat, mostanra 109 500 kilométer van benne. Dohánybarna bőrkárpitja tökéletes állapotú, amiért Enzo Forgione, egy bolzanói kárpitos és Citroën specialista neve a garancia. Ő készíti a lehető legautentikusabb felújított belsőket. Az autó alján még az eredeti védőbevonat van, részletes dokumentáció mellett a korszakból származó matricák is díszítik a hibátlan francia veteránt.

Ez is érdekelhet:

De Gaulle Citroënje három keréken is megvédte az elnököt

Francia elnöki limuzinok az első DS-től a legújabbig.

Hatvanévesen is nagyon vonzó az autóipar istennője

Nézd meg ezt a formát. És képzeld el, hogy 1955 van. Hihetetlen.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Láttad már Palvin Barbit szexi mikulásruhában?

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

Öt pikáns ajándékötlet a barátnődnek, ha idén kicsit felforrósítanád a karácsonyt

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
33% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
67% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.
Téli kaland vagy életveszély? A profi hegyivezető elmondja, mire figyelj az osztrák Alpokban
Hirdetés